Gledajući redoslijed vrh poretka najboljih vozača Formule 1 na kraju tek završene sezone, rekli bismo kako i nismo uživali u mnoštvu uzbuđenja. Lewis Hamilton sa sedmim naslovom izjednačio se s legendarnim Michaelom Schumacherom na samom vrhu vječne ljestvice, dok su mu još jednom prvi pratitelji bili momčadski kolega iz Mercedesa, Valtteri Bottas te Max Verstappen u bolidu Red Bulla. „Pratitelji“ samo na papiru, budući da je zaostatak za nedodirljivim Britancem bila ponovno velika. Ferrarijevi vozači Charles Leclerc i Sebastian Vettel podbacili su osvojivši šesto mjesto za svoju momčad u konstruktorskom poretku, što je najslabiji plasman „propetog konjića“ još od 1980. godine (Jody Scheckter i Gilles Villeneuve – deseto mjesto). U nastavku smo vam spremili kratki sažetak jubilarne 70. sezone F1, koja i nije bila tako dosadna…
Utrke 1 i 2: Početak sezone u Austriji, umjesto u Australiji
Pandemija je paralizirala čitavi sportski svijet u 2020. godini, pa tako i Formulu 1, koja je sa svojim uobičajenim početkom kasnila gotovo četiri mjeseca. Odgođena sezona krenula je 5. srpnja u austrijskom Spielbergu. Bottas je iznenadio Hamiltona odlično odrađenim kvalifikacijama, a sam je branitelj naslova dobio kaznu gubitka tri mjesta na nedjeljnom gridu. Finac je osvojio prvu utrku koja je obilovala uzbuđenjima, s tri safety cara i čak devet natjecatelja koji nisu stigli do cilja. Iza Bottasa smjestio se Leclerc, kojemu ostatak sezone neće biti tako uspješan, te Lando Norris, koji je zadržao svoju treću poziciju iz kvalifikacija. Nastalo je opće slavlje u McLarenu kada su shvatili da je Lando poslije ciljne linije imao zaostatak manji od pet sekundi, budući da je Hamilton dobio kaznu od upravo pet sekundi, što ga je unazadilo na četvrto mjesto. Britanac se, pak, iskupio pobjedom na VN Štajerske na istoj stazi u Spielbergu idućeg vikenda, ispred Bottasa i Verstappena.
Utrke 3 i 4: Verstappen u ogradi i prije početka utrke
Highlight VN Mađarske dogodio se 20 minuta prije samog početka utrke kada je Verstappen proklizao na vrlo skliskoj stazi tijekom krugova zagrijavanja te se zabio u zid. Mehaničari Red Bulla na vrijeme su popravili bolid mladom Nizozemcu koji je naposljetku završio na drugome mjestu, između dva Mercedesa: Hamiltona na prvome i Bottasa na trećemu mjestu. I na svome teritoriju, u Silverstoneu, Lewis je pobijedio unatoč puknuću prednje lijeve gume u posljednjem krugu. Verstappen nije imao dovoljno vremena prestići Britanca, makar je smanjio zaostatak na manje od šest sekundi. Leclerc je stigao do svog drugog postolja. Utrku je obilježilo izlijetanje Daniila Kvyata sa staze pri velikoj brzini.
Utrke 5 i 6: Isto društvo na postolju
Verstappen je napokon stigao do pobjede, devete u karijeri, na istoj stazi narednog vikenda, s dva Mercedesa iza sebe. Na šestoj utrci sezone u Kataloniji, Hamilton se vratio pobjedničkim navikama s četvrtom pobjedom u godini, dok se uobičajeno društvo smjestilo s njim na postolju, Verstappen desno od njega, a Bottas lijevo.
Utrke 7 i 8: Gasly za rušenje hijerarhije
VN Belgije na legendarnom Spa donijelo je nešto više uzbuđenja nego posljednje dvije utrke. Što se tiče samog vrha i ne, s Hamiltonom, Bottasom i Verstappenom na čelu, no Renaultovi vozači Ricciardo i Ocon oduševili su s četvrtom i petom pozicijom, što su najbolji rezultati ove francuske momčadi otkad se vratila u oktanski cirkus, 2016. godine. Belgija je pripremala F1 fanove za ono što se tek sprema, a to je VN Italije na Monzi koju je senzacionalno odnio Pierre Gasly na opće oduševljenje francuske javnosti. Bila je to prva pobjeda u povijesti za tim AlphaTaurija. Gasly je vodio veliku borbu sa Sainzom koji je završio drugi, a treći je bio Stroll. U svakom slučaju, zanimljivo društvo našlo se na postolju.
Utrke 9 i 10: Brojna izlijetanja na Mugellu
Toskana je dobila čast ugostiti 1000. utrku Ferrarija u Formuli 1 sredinom rujna, no vrhnje je pokupio Mercedes s trećim dvostrukim slavljem u sezoni (Hamilton 1, Bottas 2). Od takve legendarne staze kao što je Mugello očekivalo se mnogo. Uglavnom, nije razočarao. Uska staza i šljunak učinili su svoje s brojnim izlijetanjima i safety carovima. Istaknuo se sudar u petom krugu u kojemu su sudjelovali Latifi, Magnussen, Giovinazzi i Sainz nakon što sredina poretka nije krenula na vrijeme nakon odlaska safety cara sa staze. VN Rusije po drugi put u karijeri osvojio je Bottas, s Verstappenom i Hamiltonom iza sebe, koji je zaradio kaznu od deset sekundi.
Utrke 11 i 12: Hamilton se izjednačio sa Schumacherom
Nakon sedam godina Nurburgring se vratio u kalendar Formule 1, ovaj put ugostivši VN Eifela. Raikkonen je postao rekorder s najviše startova u povijesti F1 (323), a osim njega, vikend je obilježila nova pobjeda Lewisa Hamiltona, ispred Verstappena i Ricciarda. Australac je prvi put za volanom Renaulta stigao do postolja. Nakon Eifela, slijedila je utrka na zapadu Pirenejskog poluotoka, u Portugalu, no ne u Estorilu, nego u Algarveu. Hamilton se novom pobjedom izjednačio sa Schumacherom po broju pobjeda (92). Uvjerljivo je slavio ispred Bottasa i Verstappena.
Utrke 13 i 14: Slavljenici Mercedes i Hamilton
U sezoni u kojoj su se našle utrke „čudnih“ naziva, našla se i VN Emilia Romagne. Hamilton je došao do nove pobjede s Bottasom i Ricciardom iza sebe. Verstappena je novog postolja koštalo puknuće gume. Još jednim dvostrukim slavljem Mercedes je stigao do sedmog uzastopnog konstruktorskog naslova. Dok je Imola donijela veliko veselje među navijačima Mercedesa, u Turskoj je Hamilton ostvario sedmu titulu najboljeg na svijetu. U ludoj završnici, Perez i Vettel osigurali su postolje, a Stroll je utrku završio tek na devetome mjestu, nakon što je ostvario prvi pole position karijere.
Utrka 15 i 16: Nezaboravni Bahrein
Slijedio je dvostruki program u Bahreinu koji će nam još dugo ostati u sjećanju. Prvu utrku obilježio je nezaboravan udes Romaina Grosjeana, čiji se Haas prepolovio i zapalio u prvom krugu nakon zabijanja u ogradu. Nasreću, halo je spasio Francuzov život, koji je nesreću prošao s opeklinama po rukama. Od dva Red Bulla koja su završila iza Hamiltona, Albon je više profitirao nakon odustajanja Pereza, koji je do četiri kruga prije kraja izgubio postolje zbog otkazivanja power unita. Sljedećeg vikenda na istoj stazi u VN Sakhira nismo vidjeli novog-starog svjetskog prvaka zbog koronavirusa, a na njegovo mjesto uskočio je George Russell. Mladi Britanac odvezao je odličnu utrku, no doživio je nekoliko nezgoda s gumama koje su ga plasirale na deveto mjesto. Perez je oduševio, s posljednje pozicije uspeo se do prve pobjede u karijeri i prve meksičke nakon pola stoljeća. S 189 utrka prije prvog slavlja, postao je vozač kojemu je najviše trebalo do prve pobjede u povijesti Formule 1.
Utrka 17: Rekorder Verstappen
Sezona broj 70 zaključena je, već pomalo tradicionalno, u Abu Dhabiju. Prijestolnica UAE-a nikad neće biti kao Sao Paulo i njegov Interlagos. a to je dokazao još jednom s dosadnom utrkom koju je u svoju korist odnio Verstappen, drugi put u sezoni i deseti u karijeri, čime je postao najmlađi vozač ikada u F1 s tim brojem pobjeda. Ostavio je dva Mercedesa iza sebe: Bottasa i Hamiltona, koji je još uvijek osjećao posljedice bolesti.
Hamilton ruši Schumija
Kao što je već rečeno, borba za vrh nije bila uzbudljiva, no izmijenjena „europska“ sezona donijela je podosta zanimljivih situacija na legendarnim stazama koje bismo češće htjeli gledati u kalendaru Formule 1, poput Imole, Nurburgringa i Mugella. Sljedeća sezona trebala bi donijeti novog rekordera po broju osvojenih naslova, Lewisa Hamiltona, koji ne bi trebao imati konkurenta u tom pohodu, no moglo bi biti zanimljivo u borbi za konstruktorski naslov, s Perezom u novoj ulozi vozača Red Bulla. Checo i Verstappen pokušat će napasti nedodirljivi duo: Hamilton – Bottas.
Poredak vozača
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 347 |
2. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | 223 |
3. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 214 |
4. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | 125 |
5. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | 119 |
6. | Carlos Sainz Jr. (Špa) | McLaren | 105 |
7. | Alexander Albon (Taj) | Red Bull | 105 |
8. | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | 98 |
9. | Lando Norris (VB) | McLaren | 97 |
10. | Pierre Gasly (Fra) | AlphaTauri | 75 |
11. | Lance Stroll (Kan) | Racing Point | 75 |
12. | Esteban Ocon (Fra) | Renault | 62 |
13. | Sebastian Vettel (Nje) | Ferrari | 33 |
14. | Daniil Kvyat (Rus) | AlphaTauri | 32 |
15. | Nico Hulkenberg (Nje) | Racing Point | 10 |
16. | Kimi Raikkonen (Fin) | Alfa Romeo | 4 |
17. | Antonio Giovinazzi (Ita) | Alfa Romeo | 4 |
18. | George Russell (VB) | Williams / Mercedes | 3 |
19. | Romain Grosjean (Fra) | Haas | 2 |
20. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | 1 |
21. | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | 0 |
22. | Jack Aitken (VB) | Williams | 0 |
23. | Pietro Fittipaldi (Bra) | Haas | 0 |
Poredak konstruktora
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Mercedes (Nje) | 573 |
2. | Red Bull (Aut) | 319 |
3. | McLaren (VB) | 202 |
4. | Racing Point (VB) | 195 |
5. | Renault (Fra) | 181 |
6. | Ferrari (Ita) | 131 |
7. | AlphaTauri (Ita) | 107 |
8. | Alfa Romeo (Švi) | 8 |
9. | Haas (SAD) | 3 |
10. | Williams (VB) | 0 |