Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

hrsport.hr

Automoto

FORMULA 1 Uvod u sezonu 2021.

Još mjesec i pol do početka nove sezone

Foto: Screenshot / Montaža: hrsport.hr

Sezona pred nama trebala je biti ona presudna, ona u kojoj bi Formula 1 zakoračila u novu eru, s novim konceptom bolida i 18-inčnim gumama. Sve to ipak je odgođeno za godinu dana zbog pandemije koronavirusa, no 2021. zbog toga ne gubi na važnosti. Postaje prijelazna godina za sport, kraj jedne ere, u tehnološki sigurno, a možda i što se tiče vozača i momčadi. Tko kako ulazi u novu sezonu, tko je na zalasku, a tko tek planira nove uspjehe? Donosimo vam kompletan pregled momčadi i vozača uoči nove sezone oktanskog cirkusa, najduže u povijesti (ako sve pođe po planu).

MERCEDES

Vozači: Lewis Hamilton (VB), Valtteri Bottas (Fin)

Aktualni svjetski konstruktorski prvaci i u ovu sezonu ulaze kao glavni favoriti za osvajanje svega što se osvojiti može. Nakon duge i naporne trakavice oko ugovora, uspjeli su još za ovu godinu osigurati usluge sedmerostrukog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona koji ove sezone, uz provjerenog “vodonošu” Valtterija Bottasa juriša po rekordni osmi naslov. No, osim borbe na stazi vrlo je izvjesno da Srebrne strijele još jednom očekuje naporna bitka iza zatvorenih vrata. Postavlja se ozbiljno pitanje kako zadržati Lewisov interes i tijekom ulaska u novu eru sporta, uslijed kojeg je vrlo vjerojatno da će doći do miješanja grida i odnosa snaga među momčadima, što znači da je vrlo moguće da bi nakon ove sezone Mercedes vrlo lako mogao izgubiti svoju vodeću poziciju u Formuli 1 ako se kockice ne poslože u njihovu korist (slično kao i Red Bull s promjenom pravilnika 2014.). Također, čeka ih odluka i u vezi drugog vozača nakon ove sezone: hoće li nastaviti s Bottasom koji je solidan vozač, no već nekoliko puta pokazao da nije materijal za najviše domete ili će u vruć kokpit napokon pozvati svog juniora Georgea Russella, s obzirom na činjenicu da što dulje sjedi u Williamsu i bez poziva Mercedesa, to je vjerojatnije da će neka druga momčad pokušati preoteti njegove usluge.

RED BULL

Vozači: Max Verstappen (Niz), Sergio Perez (Mek)

Bikovi su se po prvi put nakon dugo vremena odlučili angažirati vozača izvan svoje akademije. Nakon neuspjelih pokušaja s Pierreom Gaslyjem i Alexom Albonom, Red Bull je pozvao iskusno ime u liku Meksikanca Sergia Pereza, kojeg se često ističe kao jednog od najiskusnijih vozača na gridu. Perez već dugo čeka na pravu priliku u nekoj od vodećih momčadi (samo jedan slabašan stint u McLarenu 2013.), a prošle je godine ostao bez angažmana u praktički svojoj momčadi Racing Point, budući da je novi vlasnik Aston Martin htio četverostrukog prvaka Sebastiana Vettela, te je poziv iz Austrije stigao u idealno vrijeme. Ova je sezona tako biti-ili-ne-biti i za Pereza i za momčad koja krajem sezone ostaje bez Hondinih motora i, zajedno sa svima ostalima, ulazi u nepredvidljivu eru novog pravilnika. Stoga, ove godine šefovi Red Bulla odlučili su sve uložiti u napad na vozački, ali i konstruktorski naslov, za koji se godinama nisu bili u prilici pošteno ni boriti, budući da je momčad gotovo samostalno vukao Max Verstappen (koji ove godine i sam cilja na iskorak prema borbi za vozačku titulu), dok bi rezultati drugog vozača konstantno izostajali. Nada je da će se Perez pokazati kao rješenje tog problema.

MCLAREN

Vozači: Daniel Ricciardo (Aus), Lando Norris (VB)

Nakon odličnog trećeg mjesta u konstruktorskom poretku prošle sezone, McLaren će se u 2021. nastojati ustabiliti na čelu sredine poretka te kao stalni konkurent za najviše pozicija, a ne tek povremena postolja. Velike namjere pokazali su već uoči prošle sezone, angažiravši jednog od najcjenjenijih vozača na gridu Daniela Ricciarda (čovjeka sa 7 pobjeda u karijeri na svom kontu) nakon što je Carlos Sainz objavio prelazak u Ferrari. Uz Landa Norrisa, koji sve više i više nagovještava svoj ogroman potencijal i ulazi u već treću godinu s momčadi, te uvijek nasmijanog i brzog Australca koji je s dobrim bolidom uvijek opasnost onima na vrhu poretka, čelnici momčadi iz Wokinga s pravom se nadaju najvišim ostvarenjima u novoj sezoni te učvršćivanju treće pozicije uoči ulaska u novu eru.

ASTON MARTIN

Vozači: Sebastian Vettel (Njem), Lance Stroll (Kan)

Sada već “bivši” Racing Point u novu sezonu ulazi s novim imenom, novom livrejom bolida te novom vozačkom postavom. Aston Martin napustio je svoju ulogu naslovnog sponzora Red Bulla te će od ove sezone imati svoje vlastite bolide na gridu. Momčad koju vodi kandaski biznismen Lawrence Stroll (koji ju je i spasio od potpune propasti u ljeto 2018.) 2020. je završila kao četvrta u poretku nakon dugotrajne borbe za treće mjesto s McLarenom i Renaultom. No, vjeruje se da svoj uspjeh prošle sezone momčad uvelike duguje svojoj “filozofiji” bolida, odnosno činjenici da su doslovno kopirali dobar dio Mercedesa iz 2019. Sada kada je rupi u pravilniku koja im je to omogućila odzvonilo, ne bi previše čudilo da u svojoj prvoj sezoni Aston Martin ne uspije ponoviti visoke plasmane iz one prošle. No, budući da su praktički na novom početku i s dolaskom četverostrukog svjetskog prvaka Vettela, ova godina im ionako služi kao polazište i odskočna daska za ono što slijedi.

ALPINE

Vozači: Fernando Alonso (Špa), Esteban Ocon (Fra)

Jedna od najvećih vijesti uoči nove sezone Formule 1 svakako je povratak Fernanda Alonsa. Dvostruki svjetski prvak nakon dvije godine pauze vraća se u oktanski cirkus i to u momčad s kojom je i ostvario svoja dva naslova (2005. i 2006.), željan novih uspjeha. No, to baš i nije više ista momčad.Tijekom zimske stanke, Renault je izvršio rebranding u Alpine F1 Team kako bi promovirao svoju seriju sportskih automobila te promijenio šefa momčadi, umjesto Cyrila Abiteboula na vodeće mjesto sjeo je Laurent Rossi. Alonso je i sam svjestan da više nije u cvijetu mladosti, no shvaća kako je 2021. tek prijelazna godina, te ističe da se i on i momčad već unaprijed pripremaju za novi pravilnik i nove bolide koji dolaze za godinu dana te se tada Španjolac nada povratku na vrh i mogućem pohodu na nova postolja, pobjede, a tko zna, možda i naslove. Društvo će mu praviti Francuz Esteban Ocon, koji ulazi u drugu sezonu u francuskoj momčadi u kojoj će nastojati podići razinu svoje forme, u nadi da ga Toto Wolff neće zaboraviti u kontekstu mjesta u Mercedesu.

FERRARI

Vozači: Charles Leclerc (Mon), Carlos Sainz (Špa)

Nakon katastrofalne 2020. i odlaska Sebastiana Vettela, ova je sezona ključna za Ferrari. Može li se najuspjenija momčad u povijesti Formule 1 vratiti tamo gdje pripada ili je izgubljeno puno više od jedne sezone te su značajne rošade unutar same organizacije neminovne? Put povratka predvodit će monegaški supertalent Charles Leclerc, čovjek s već dvije pobjede u tek tri sezone u Formuli 1, koji se nada što manje vremena provesti skupljajući mrvice u sredini poretka. Ove sezone potporu će mu predstavljati Carlos Sainz, koji nakon Toro Rossa, Renaulta i McLarena započinje svoj put i sa četvrtom momčadi u svojoj tek sedmogodišnjoj karijeri. Mnogi vuku paralele sa situacijom u kojoj se Sergio Perez našao 2013. Nakon godina pokazivanja velikog talenta u momčadima sredine poretka, dolazi u veliku momčad, no ta se momčad trenutno nalazi u krizi, možda i dugotrajnoj. Bit će zanimljivo vidjeti može li Sainz izdržati pritisak i izvući najbolje za Ferrari te može li mladi Leclerc postati neprikosnoveni vođa momčadi.

ALPHATAURI

Vozači: Pierre Gasly (Fra), Yuki Tsunoda (Jap)

Red Bullova juniorska (ili, kako to Christian Horner, šef Red Bulla, voli reći: “sestrinska”) momčad i u novu sezonu ulazi sa skromnim očekivanjima, ali svjesna kako uvijek može pretendirati na vrhunske rezultate u kaotičnim utrkama. Sama momčad ionako služi tek kao poligon za Red Bullove mlade vozače te rijetko odskače dalje od sredine poretka, no povremeni bljeskovi nikad nisu isključeni, poput prošlogodišnje senzacionalne pobjede Pierrea Gaslyja u Monzi. Ove sezone Gasly se nada nastaviti fenomenalnu formu iz prošle i držati konstantu kako bi se eventualno vratio na radar Red Bulla (ili neke druge momčadi), dok će mu društvo raditi mladi Japanac Yuki Tsunoda, prošle sezone odličan treći u Formuli 2 te Hondina uzdanica u misiji da osiguraju perspektivnog japanskog vozača na gridu. Sve u svemu, posložena momčad, zanimljiva i poletna vozačka postava te zadnja godina Honde: AlphaTauri će i ove godine, kao i uvijek, biti itekako zanimljivo pratiti.

ALFA ROMEO

Vozači: Kimi Raikkonen (Fin), Antonio Giovinazzi (Ita)

Mnoge je prošle sezone iznenadila objava da Alfa Romeo zadržava svoju vozačku postavu i za 2021., pogotovo jer se dugo nagađalo da će u jedan od bolida gotovo definitivno sjesti jedan od Ferrarijevih juniora koji su ostvarivali odlične rezultate u Formuli 2. To se nije dogodilo (jedino je Mick Schumacher dobio mjesto u Haasu) te i u novu sezonu švicarska momčad ulazi s apsolutnim veteranom sporta, 40-godišnjim Kimijem Raikkonenom i Talijanom Antioniom Giovinazzijem, koji se vrlo vjerojatno ove sezone bori za svoju budućnost u sportu. S druge strane, javna je tajna da Kimi može voziti dok god on to želi. Uglavnom, ove se sezone od Alfe očekuje napredak u performansama u odnosu na razočaravajuću prošlu godinu te postupno približavanje vrhu poretka.

HAAS

Vozači: Mick Schumacher (Njem), Nikita Mazepin (Rus)

Američka se momčad nakon četiri sezone riješila svoje već ustaljene vozačke postave, Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana te u 2021. ulaze s potpuno novom, mlađom vozačkom postavom. Prvo ime je sin do prošle godine najuspješnijeg vozača svih vremena, Mick Schumacher, ujedno i prošlosezonski prvak Formule 2. Mickov ulazak u Formulu 1 godinama se s nestrpljenjem očekivao te je na njemu ove sezone ogroman pritisak da ispuni očekivanja, koliko god će to biti moguće u bolidu koji se već dvije godine muči na samom dnu poretka. S druge strane, kontroverzu je i prije nego što je sjeo u bolid uzrokovao Rus Nikita Mazepin koji je izazvao dramu neprimjerenim videom na društvenim mrežama koji se nimalo nije svidio široj javnosti ni šefovima momčadi te je Rus ustvari vrlo sretan što nije ostao bez mjesta prije svog prvog nastupa. Uz to, Mazepinov otac je multimilijarder koji će u Haas ubrizgati popriličnu svotu novca, što u kontekstu vozača Formule 1 uvijek postavlja i upitnik nad njegove vozačke sposobnosti. Iako je Mazepin prošlu sezonu završio kao solidan peti u Formuli 2 te ima respektabilne rezultate i iz nižih kategorija, sezonu definitivno otvara s velikim upitnikom i pritiskom na leđima, te velikom vojskom navijača koji glasno zazivaju njegov odlazak.

WILLIAMS

Vozači: George Russell (VB), Nicholas Latifi (Kan)

Britanska momčd ulazi u svoju prvu punu sezonu bez nekoga s prezimenom Williams na čelu momčadi. Dorilton grupacija, koja je sredinom prošle sezone otkupila momčad, ima velike planove te ova sezona predstavlja početak reizgradnje i, nadaju se, povratka na sam vrh. U tome će ih na stazi predvoditi George Russell, nesuđeni pobjednik prošlogodišnje VN Sakhira (vozeći Mercedes kao zamjena za Lewisa Hamiltona), ekstra talentirani prvak Formule 2 iz 2018. i budućnost Mercedesa. Baš ta činjenica predstavlja problem šefovima Williamsa, budući da znaju da na Russella ne mogu računati dugoročno te da će prije ili kasnije ponovo morati zaviriti na vozačko tržište ili unutar svoje akademije. Pored Russella još će jednom voziti Kanađanin Nicholas Latifi, uvjerljivo najslabiji vozač prošle sezone, koji se ove godine nada brzom poboljšanju rezultata, da ne bi i on uskoro postao slobodan vozač.


Napomenimo još da se od ove sezone predsezonska testiranja sastoje od samo 3 dana te će se održati od 12. do 14. ožujka u Bahreinu, gdje ujedno počinje i nova sezona Formule 1. Prvi trkaći vikend na rasporedu je od 26. do 28. ožujka.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Automoto

Početak nove sezone sve je bliže...

Automoto

Drugačiji scenarij bilo je teško za očekivati

Rukomet

Pobjedom je otvoren drugi krug.

Automoto

Poznate su 22 utrke od 23...