Trakavica je napokon završena, sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton napokon je potpisao novi ugovor s Mercedesom te u 2021. kreće s namjerom obaranja najslavnijeg rekorda Michaela Schumachera, kreće u pohod na osmi naslov svjetskog prvaka.
TRAKAVICA DUGA GODINU DANA
Nekoliko mjeseci prije (očekivanog) početka sezone 2020., u svijetu Formule 1 počelo se razglabati o činjenici da aktualnom prvaku ugovor s Mercedesom istječe na kraju sezone i o maloj, ali postojećoj, mogućnosti da se Hamilton možda odluči na mirovinu. Taj potez već neko se vrijeme povlači kao opcija za Hamiltona s obzirom na njegove brojne interese izvan sporta te činjenicu da je ova godina (zbog korone ipak prebačeno na 2022.) trebala označiti novu eru i nove bolide Formule 1 te s time i miješanje snaga na vrhu poretka. No, usprkos tome očekivalo se da će pregovori između Lewisa i Mercedesa nakon nekoliko mjeseci pregovora biti riješeni, po dobrom starom običaju, tamo negdje do polovice sezone.
FAKTOR RUSSELL
Međutim, to se nije dogodilo. Usprkos još jednoj nevjerojatnoj sezoni za Mercedes i pogotovo za Hamiltona, usprkos neviđenoj dominaciji (čak i za njihove standarde) i rušenju svih mogućih rekorda, i Hamilton i šef Mercedesa Toto Wolff uporno su ponavljali da još nisu ni započeli pregovore. Uslijed cijele zbrke, krajem sezone, uoči druge utrke u Bahreinu (VN Sakhira) Hamilton se zarazio koronavirusom i na jednu utrku morao prepustiti svoje mjesto u momčadi mladom i perspektivnom Britancu Georgeu Russellu, inače vozaču Williamsa (i Mercedesovom junioru). Russell je, na iznenađenje mnogih, smjesta “poletio” u bolidu Mercedesa, zaostavši za mnogo iskusnijim momčadskim kolegom Bottasom tek nešto manje od desetinke u kvalifikacijama te potpuno ga deklasiravši u samoj utrci. Fijasko u boksu Mercedesa oduzeo mu je već dobivenu pobjedu, no šefovi Mercedesa vidjeli su što su trebali vidjeti. Preko noći, George Russell postao je “noćna mora Lewisu Hamiltonu. Brojni mediji počeli su spekulirati o teoriji kako je za sve Hamiltonove uspjehe zaslužan gotovo isključivo dominantan bolid, koristivši novodobiveni argument Russella koji je u samo nekoliko dana u bolidu dosegao razinu sličnu onoj koja bi se očekivala i od sedmerostrukog prvaka. Dapače, nimalo nije isključeno da su čelni ljudi Mercedesa dobro iskoristili Russellove performanse te činjenicu kako imaju i više nego sposobnog juniora (Russell je i prvak Formule 2 iz 2018.) u svojim redovima koji samo čeka poziv u Mercedes kako bi srezali Hamiltonovu plaću u novom ugovoru.
SAMO NA JEDNU SEZONU
Vrijedi istaknuti i kako je Lewis potpisao samo za 2021., baš kao i njegov momčadski kolega Valtteri Bottas. I dok je Finac vjerojatno natjeran da potpiše samo na jednu godinu, kako bi momčad imala odriješene ruke pri odabiru vozača za 2022. (čitaj: faktor Russell), pretpostavlja se da Hamilton još uvijek nije siguran hoće li ostati u sportu i nakon 2021., odnosno pri prijelazu Formule 1 u novu eru i novi koncept bolida. Kao što je općepoznato, Lewisov glavni cilj je osvajanje osmog naslova, u čemu može uspjeti već ove sezone. Ako se to i dogodi, nimalo ne bi začudila vijest o njegovom povlačenju. No, o tom potom.
KOMPLETIRAN GRID
Hamiltonovim potpisom i službeno su kompletirane sve vozačke postave za 2021. godinu. Svi ugovori su riješeni, sve promjene imena i vlasničkih struktura te još samo preostaje strpiti se još 7 dana, kada počinju predstavljanja bolida za novu sezonu (“sezonu” predstavljanja, prema zasad objavljenim datumima, 15.2. otvara McLaren) te lagano zagrijavanje za predsezonska testiranja koja će se početkom ožujka održati u Bahreinu. Sljedećih dana na portalu hrsport.hr pronađite i kompletan pregled vozača i momčadi za nadolazeću sezonu.