Po svemu sudeći, sprema nam se još jedna poslastica nakon eksplozivnog otvaranja sezone u Bahreinu. Pole position u Imoli ugrabio je Lewis Hamilton, što na prvu zvuči poprilično nezanimljivo i očekivano, no istina je mnogo intrigantnija. Istina je da je Britanac ovaj, svoj 99. u karijeri, pole ostvario s tek 0.035 sekundi prednosti ispred Red Bulla. I ne, to nije Red Bull Maxa Verstappena, već onaj Sergia Pereza, kojem nije trebalo dugo da potvrdi zašto su ga šefovi Red Bulla doveli u momčad te zašto će i drugi bolid Red Bulla napokon predstavljati ozbiljnu prijetnju Srebrnim strijelama. Verstappen je zauzeo treće mjesto, također s mikrozaostatkom za Hamiltonom (+0.087).
MRTVA UTRKA SE NASTAVLJA, HAMILTON USAMLJEN ZBOG BOTTASOVA DEBAKLA
Sutra nikako ne propustite drugu utrku sezone. Ili, u najmanju ruku, nikako nemojte propustiti start. Najbolji su se još jednom odlučili odvesti svoje najbrže krugove u drugoj kvalifikacijskoj rundi na medium gumama, kako bi na njima startali i utrku te ostvarili stratešku prednost. Jedini od velike četvorke koji to nije učinio je Perez, koji će tako startati odmah pored Hamiltona sa soft gumama, koje su i brže i omogućuju bolje i lakše ubrzanje sa samog starta. Dakle, iako su mu gume mnogo manje izdržljive nego medium koji će se nalaziti na bolidima Hamiltona, Verstappena i Bottasa, ukoliko uspije iskoristiti njihovu prednost i zasjesti na čelo poretka u prvom krugu sutrašnje utrke, Meksikanac ima izvrsnu šansu kontrolirati utrku i ostvariti vrhunski rezultat. Spomenuvši Bottasa, naglasimo da je danas još jednom pokazao zašto nema još nijedan naslov iako već petu sezonu vozi jedan od najdominantnijih bolida u povijesti sporta. Kvalificirao se Finac tek na osmu poziciju, te je time doveo svog momčadskog kolegu u situaciju gotovo identičnu onoj u kojoj se Verstappen nalazio u prošloj utrci: morat će se boriti protiv dva Red Bulla bez odgovarajuće strateške podrške vlastitog momčadskog kolege. Naravno, osim toga, i sebi je poprilično uprskao šanse za pobjedu ovog vikenda te mu već u drugoj utrci sezone konkurenti bježe, i to uvjerljivo. No, pričekajmo bar sutrašnju utrku za konačni sud. Možda se baš Valtteri pokaže ključem bitke u Imoli. Nažalost, njegova povijest u ovakvim situacijama ne ide mu u korist.
PODBAČAJI ŠPANJOLACA, TSUNODA U ZIDU
Italija nije bila povoljno lovište za Španjolce, bar ne u kvalifikacijama. Carlos Sainz plasirao je svoj Ferrari tek na 11. mjesto, dok je njegov idol, dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso, smjestio Alpine na 15. mjesto, posljednje u drugoj kvalifikacijskoj rundi. Za usporedbu, njihovi momčadski kolege kvalifikacije su završili kao četvrti (Leclerc) i deveti (Ocon). Naravno, sutra je novi dan i dobrim nastupom u utrci sve se može ispraviti, no sigurno je da i Sainza i Alonsa čeka nemirna noć, pogotovo uzevši u obzir činjenicu da obojica znaju da su im bolidi sposobni za više. Ipak, gledajući s pozitivne strane, vremena su u Q2 bila prilično stisnuta, te je Sainz zaostajao tek oko 3 desetinke za momčadskim kolegom Leclercom (koji je tad bio na trećem mjestu) kad je zauzeo svoju 11. poziciju. S obzirom na čak i iznenađujuće dobru formu Ferrarija ovog vikenda, šefovi momčadi iz Maranella nadat će se dobrom startu mladog Španjolca u sutrašnjoj utrci, kako bi se priključio Monegažaninu u lovu na ozbiljne bodove. Alonso, s druge strane, ima itekako mnogo posla ako želi uopće dostići i Ocona. A dobro znamo da Fernando uvijek cilja i mnogo, mnogo više. Još jedan vozač koji danas neće pamtiti po dobrome je Yuki Tsunoda, koji je već u ranoj fazi Q1 razbio svoj AlphaTauri, izgubivši bolid u Alta šikani. Bolid se tada zadnjim krajem zabio u zaštitnu barijeru, što vjerojatno znači promjenu mjenjača za sutrašnju utrku, a možda i promjenu čitave šasije (što bi značilo start iz boksa). Ono što je taj sudar sigurno značio je da će Japanac startati u svoju drugu utrku karijere kao posljednji, s bolidom kojeg su mnogi isticali kao sposobnog za najviše domete (Gasly se, potkrijepivši te slutnje, kvalificirao na odlično peto mjesto)
TRAKAVICA OKO GRANICA STAZE
Tek tijekom ovakvih vikenda, na stazama poput Imole, jasno vidimo do kud je došla nemarnost vozača oko vožnje unutar granica staze. Godinama se prijestupi poput vožnje sa sva 4 kotača pored staze nisu kažnjavali, što je dovelo do problema da u zadnjih nekoliko godina, kad je FIA napokon počela pobliže pratiti izlaske van granica staze, gotovo svaki vikend imamo sapunicu oko naknadnog brisanja vremena vozačima te mijenjanja pravila oko samih granica iz dana u dan. Ni sad se, naime, sport ne drži vrlo jednostavnog pravila da rubnik ili bijela crta čine granicu staze, već izmišljaju neke alternativne, kako bi udovoljili vozačima, pa ih još mijenjaju tijekom vikenda, pa se vozači ne drže ni toga… Uglavnom, cijela stvar postaje već poprilično smiješna te na stazama poput Imole čak ni kad odgledate sve krugove i vidite sva vremena ne možete biti sigurni hoće li ta vremena ostati važeća. Tako smo danas imali situaciju da je Lando Norris odvezao sjajan krug u Q3, postavivši svoj McLaren na fenomenalno drugo mjesto, da bi mu se desetak sekundi kasnije to vrijeme izbrisalo. To je samo najistaknutiji primjer, cijeli vikend je, kao i onaj prošli, obilježen sagom zvanom “granice staze”. Nemojte ni sumnjati da nas nove kontroverze čekaju i sutra u utrci, s obzirom na to da je Imola sama po sebi vrlo uska staza i teška za pretjecanje, pa će tako vjerojatno svako koje i vidimo izazivati kontroverze.
Sutrašnja utrka počinje u 15 sati, nadamo se još jednom dvosatnom spektaklu i još jednoj drami u borbi za oba ovogodišnja naslova na jednoj od legendarnih staza Formule 1.
REZULTATI KVALIFIKACIJA/STARTNI POREDAK
POZICIJA | VOZAČ | VRIJEME |
1. | Lewis Hamilton (VB/Mercedes) | 1:14.411 |
2. | Sergio Perez (Mek/Red Bull) | +0.035 |
3. | Max Verstappen (Niz/Red Bull) | +0.087 |
4. | Charles Leclerc (Mon/Ferrari) | +0.329 |
5. | Pierre Gasly (Fra/AlphaTauri) | +0.379 |
6. | Daniel Ricciardo (Aus/McLaren) | +0.415 |
7. | Lando Norris (VB/McLaren) | +0.464 |
8. | Valtteri Bottas (Fin/Mercedes) | +0.487 |
9. | Esteban Ocon (Fra/Alpine) | +0.799 |
10. | Lance Stroll (Kan/Aston Martin) | – |
11. | Carlos Sainz (Špa/Ferrari) | +0.788 |
12. | George Russell (VB/Williams) | +0.850 |
13. | Sebastian Vettel (Njem7Aston Martin) | +0.983 |
14. | Nicholas Latifi (Kan/Williams) | +1.182 |
15. | Fernando Alonso (Špa/Alpine) | +1.182 |
16. | Kimi Raikkonen (Fin/Alfa Romeo) | +1.563 |
17. | Antonio Giovinazzi (Ita/Alfa Romeo) | +1.711 |
18. | Mick Schumacher (Njem/Haas) | +1.868 |
19. | Nikita Mazepin (Rus/Haas) | +2.386 |
20. | Yuki Tsunoda (Jap/AlphaTauri) | – |