Izuzetno zanimljiva sezona Svjetskog reli prvenstva je iza nas. Do posljednjih etapa posljednje postaje WRC-a u poznatoj talijanskoj Monzi, nismo znali tko će odnijeti ukupnu pobjedu. Najveće šanse za to imao je Velšanin za volanom Toyote Yaris, Elfyn Evans, koji je uoči Monze bio u prednosti nad Sebastienom Ogierom velikih 14 bodova, no ogroman pritisak nadvio se nad leđa vozaču koji nikad nije osvojio svjetski naslov, za razliku od višestrukog prvaka Ogiera. Francuz je odnio pobjedu na posljednjoj utrci te je time osigurao sedmi naslov svjetskog prvaka, čime je na samo dvije titule od nadaleko poznatog imenjaka i apsolutnog rekordera ovog sporta, Loeba.
Postaja 1 (Monako): Strašan vikend-završetak Thierryja Neuvillea
Uoči sezone najveća vijest bila je promjena momčadi prošlogodišnjeg prvaka, Otta Tanaka, koji se preselio iz Toyote u Hyundai. Novo poglavlje njegove karijere nije dobro počelo nakon što je sa svojim suvozačem Martinom Jarveojom doživio tešku nesreću u četvrtoj etapi relija u Monaku, prve utrke nove sezone. Nasreću, oboje su prošli bez ozljeda. Druga uzdanica Hyundaija, Thierry Neuville, prvi dan zaključio je vodstvom, no ubrzo u prvi plan stižu drugi vozači, poput Ogiera i Evansa. Međutim, od posljednjih osam etapa, čak sedam osvaja Neuville za svoje prvo slavlje u Monaku.
Rallye Automobile Monte Carlo (23. – 26. siječnja)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Thierry Neuville (Bel) | Nicolas Gilsoul (Bel) | Hyundai i20 Coupe | 3:10:57.6 |
2. | Sebastien Ogier (Fra) | Julien Ingrassia (Fra) | Toyota Yaris | + 12.6 |
3. | Elfyn Evans (UK) | Scott Martin (UK) | Toyota Yaris | + 14.3 |
Postaja 2 (Švedska): Rovanpera najmlađi ikada na postolju
Iako je Belgijac „uzeo“ prvu utrku ove godine, nije se dobro proveo u drugoj, potpuno drukčijoj od Monaka, a radilo se o švedskom reliju. Reli se skratio zbog nedostatka snijega, što nije išlo na ruku Neuvilleu, zbog njegove tendencije prema duljim i bržim utrkama. Glavna tema ovog relija bilo je postolje tada 19-godišnjeg Kallea Rovanpera, koji je postao najmlađi vozač ikada na podiju jednog relija. Elfyn Evans nije se mogao nositi s odličnim Neuvilleom u Monaku, no u Švedskoj njemu nije bilo ravnog, te je s pet pobjeda iz devet etapa osvojio Skandinaviju te preuzeo vodstvo u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva, prvi put u karijeri.
Rally Sweden (13. – 16. veljače)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Elfyn Evans (UK) | Scott Martin (UK) | Toyota Yaris | 1:11:43.1 |
2. | Ott Tanak (Est) | Martin Jarveoja (Est) | Hyundai i20 Coupe | + 12.7 |
3. | Kalle Rovanpera (Fin) | Jonne Haltunen (Fin) | Toyota Yaris | + 20.2 |
Postaja 3 (Meksiko): Niz problema koji su nagovijestili dugu stanku
U ožujku je svijet počeo osjećati posljedice koronavirusa, pa tako i WRC. Reli Meksiko skraćen je za posljednji dan kako bi se momčadi mogle vratiti u Europu prije negoli nastupe restriktivne mjere. Tanak je napokon podsjetio na prošlosezonske dane te je prvi dan završio u vodstvu. Neuville je nastavio s problemima te je reli završio na tek 16. mjestu, unatoč vrlo dobrom početku. Nije Belgijac bio jedini koji neće po dobrom pamtiti vikend. Izvan staza našli su se Dani Sordo i Esapekka Lappi. Najkonstantniji na početku sezone, Sebastien Ogier, odnio je pobjedu u Srednjoj Americi te je kao prvoplasirani u ukupnom poretku otišao na predah, koji će potrajati sve do rujna…
Rally Guanajuato Mexico (12. – 15. ožujka)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier (Fra) | Julien Ingrassia (Fra) | Toyota Yaris | 2:47:47.6 |
2. | Ott Tanak (Est) | Martin Jarveoja (Est) | Hyundai i20 Coupe | + 27.8 |
3. | Teemu Suninen (Fin) | Jarmo Lehtinen (Fin) | Ford Fiesta | + 37.9 |
Postaja 4 (Estonija): Tanak bez konkurencije
Estonija, koja nikad prije nije ugostila WRC, imala je čast održati povratnički reli. Najveći favorit za osvajanjem jubilarnog 600. relija u povijesti bio je domaći predstavnik, Ott Tanak. Praktički, niti jednog trenutka nije bilo upitno hoće li odnijeti pobjedu, budući da je vodio od samog početka. Neuville je nastavio sa svojim patnjama, ne završivši estonski reli nakon problema s elektronikom. Mladi Rovanpera nastavio je oduševljavati odličnim startom pomoću kojeg je postao najmlađi vozač u povijesti koji je vodio u poretku nekog relija. Naposljetku je završio na petoj poziciji, a prvo mjesto u Power Stageu donijelo mu je dodatnih pet bodova.
Rally Estonia (4. – 6. rujna)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Ott Tanak (Est) | Martin Jarveoja (Est) | Hyundai i20 Coupe | 1:59:53.6 |
2. | Craig Breen (Irs) | Paul Nagle (Irs) | Hyundai i20 Coupe | + 22.2 |
3. | Sebastien Ogier (Fra) | Julien Ingrassia (Fra) | Toyota Yaris | + 26.9 |
Postaja 5 (Turska): Evans iskoristio greške vodećih
Nakon što je Rovanpera postao najmlađi na čelnoj poziciji tijekom jednog reli-vikenda, Sebastien Loeb isto je to napravio, samo u konkurenciji onih najstarijih, s navršenih 46 godina, na reliju u Turskoj. Dok su se mnogi mučili uspostaviti ritam na izazovnim etapama, slavni Francuz nije imao velikih problema. Ubrzo je sunarodnjak Ogier preuzeo vodstvo, no zadesili su ga problemi s probušenom gumom i hidraulikom, te je prvo mjesto morao prepustiti Neuvilleu. S gumama su posljednjeg dana mnogi imali problema, uključujući Loeba, Neuvillea i Ogiera. Zbog navedenih poteškoća i nekih odustajanja, Evans je izniknuo ni iz čega te zauzeo prvo mjesto u ukupnom poretku vozača, čime se vratio u borbu za svoj prvi naslov svjetskog prvaka. Tome je doprinio i požar koji je zahvatio Ogierovu Toyotu, nakon čega je Francuz morao odustati od lova na drugu pobjedu sezone. Tada se činilo kako su se šanse Ogiera za novi svjetski naslov potpuno smanjile.
Rally of Turkey (18. – 20. rujna)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Elfyn Evans (UK) | Scott Martin (UK) | Toyota Yaris | 2:43:02.7 |
2. | Thierry Neuville (Bel) | Nicolas Gilsoul (Bel) | Hyundai i20 Coupe | + 35.2 |
3. | Sebastien Loeb (Fra) | Daniel Elena (Mon) | Hyundai i20 Coupe | + 59.4 |
Postaja 6 (Sardinija): Nikad manja razlika između „postoljaša“
Dani Sordo napokon je došao na svoje na Sardiniji, pretposljednjem reliju ovosezonskog WRC-a. Poznato je kako je Španjolac majstor za vožnju po skliskom šljunku, a to je i drugu godinu zaredom dokazao na jednom od najvećih otoka Mediterana. Velika je borba bila za drugo mjesto između Neuvillea i Ogiera, koji je nastojao „uhvatiti“ što veću prednost nad Evansom. Navedenu dvojicu vozača naposljetku je razdvojila samo sekunda, a kad se pogleda da je trećeplasirani Ogier zaostao samo 6.1 sekundu za prvim Sordom, dolazimo do zaključka kako je spomenuta razlika između osvajača postolja najmanja u WRC povijesti.
Rally Italia Sardegna (8. – 11. listopada)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Dani Sordo (Špa) | Carlos del Barrio (Špa) | Hyundai i20 Coupe | 2:41:37.5 |
2. | Thierry Neuville (Bel) | Nicolas Gilsoul (Bel) | Hyundai i20 Coupe | + 5.1 |
3. | Sebastien Ogier (Fra) | Julien Ingrassia (Fra) | Toyota Yaris | + 6.1 |
Postaja 7 (Monza): Spoj iskustva i sreće donio Ogieru sedmi naslov
Posljednja postaja lude 2020. godine u WRC-u bila je – Monza, domaćin relija najviše kategorije po prvi puta u povijesti, kao što je bio slučaj i kod estonskog relija. Rijetko tko se dobro nosio s lošim vremenskim uvjetima koji su zahvatili Monzu i staze oko poznatog trkališta. Neuville je imao samo matematičke šanse osvojiti naslov, no i te šanse došle su svome kraju kada je u četvrtoj etapi svojim Hyundaijem upao u veliku lokvu iz koje se nije uspio izvući. Nakon što je Evans izletio sa staze u subotnjem dijelu programa, 14 bodova zaostatka Ogiera za Velšaninom činila su se itekako dostižna. Uz sve vremenske nedaće, pojavila se i slaba vidljivost, a u takvim teškim uvjetima najbolje je funkcionirao višestruki svjetski prvak, Sebastien Ogier, koji je sa završnom pobjedom podebljao svoju vitrinu na koju odlaže svjetske titule. Sada ih je tamo sedam. Unatoč Francuzovom slavlju, Toyota nije uspjela osigurati momčadski naslov. Zahvaljujući Sordu i Tanaku, ta je titula pripala Hyundaiju.
ACI Rally Monza (3. – 6. prosinca)
POZICIJA | VOZAČ | SUVOZAČ | AUTOMOBIL | VRIJEME |
---|---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier (Fra) | Julien Ingrassia (Fra) | Toyota Yaris | 2:15:51.0 |
2. | Ott Tanak (Est) | Martin Jarveoja (Est) | Hyundai i20 Coupe | + 13.9 |
3. | Dani Sordo (Špa) | Carlos del Barrio (Špa) | Hyundai i20 Coupe | + 15.3 |
Krema svjetskog relija za malo više od četiri mjeseca i u Hrvatskoj!
Što se tiče sljedeće sezone, još je mnogo nepoznanica tko će za čijim volanom nastupati. Neuville, Sordo i Tanak nastavljaju voziti za Hyundai, dok je Toyota osigurala usluge Evansa, Rovanpera i Ogiera, kojemu je ova trebala biti posljednja sezona karijere, no Francuz koji će za četiri dana proslaviti 37. rođendan, potpisao je za japansku momčad ugovor na još jednu godinu. Ono što nas strašno mnogo veseli je Rally Croatia, koji je po prvi put uvršten u elitnu skupinu WRC-a, te će zamijeniti meksički reli. Reli na području Zagreba i okolice vozit će se od 22. do 25. travnja 2021. godine.
Konačan poredak vozača (osvajači bodova)
POZICIJA | VOZAČ | AUTOMOBIL | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier (Fra) | Toyota Yaris | 122 |
2. | Elfyn Evans (UK) | Toyota Yaris | 114 |
3. | Ott Tanak (Est) | Hyundai i20 Coupe | 105 |
4. | Thierry Neuville (Bel) | Hyundai i20 Coupe | 87 |
5. | Kalle Rovanpera (Fin) | Toyota Yaris | 80 |
6. | Esapekka Lappi (Fin) | Ford Fiesta | 52 |
7. | Teemu Suninen (Fin) | Ford Fiesta | 44 |
8. | Dani Sordo (Špa) | Hyundai i20 Coupe | 42 |
9. | Craig Breen (Irs) | Hyundai i20 Coupe | 25 |
10. | Sebastien Loeb (Fra) | Hyundai i20 Coupe | 24 |
11. | Gus Greensmith (UK) | Ford Fiesta | 16 |
12. | Pontus Tidemand (Šve) | Škoda Fabia R5 Evo | 14 |
13. | Takamoto Katsuta (Jap) | Toyota Yaris | 13 |
14. | Jari Huttunen (Fin) | Hyundai i20 R5 | 9 |
15. | Andreas Mikkelsen (Nor) | Škoda Fabia R5 Evo | 8 |
16. | Kajetan Kajetanowicz (Polj) | Škoda Fabia R5 Evo | 8 |
17. | Oliver Solberg (Šve) | Škoda Fabia R5 Evo* | 8 |
18. | Nikolay Gryazin (Rus) | Hyundai i20 R5 | 6 |
19. | Pierre-Louis Loubet (Fra) | Hyundai i20 Coupe | 6 |
20. | Marco Bulacia Wilkinson (Bol) | Citroen C3 R5 | 5 |
21. | Mads Ostberg (Nor) | Citroen C3 R5 | 4 |
22. | Adrien Fourmaux (Fra) | Ford Fiesta R5 | 2 |
23. | Eric Camilli (Fra) | Citroen C3 R5 | 2 |
24. | Ole Christian Veiby (Nor) | Hyundai i20 Coupe | 1 |
Konačan poredak konstruktora
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Hyundai Shell Mobis (J. Kor) | 241 |
2. | Toyota Gazoo Racing (Jap) | 236 |
3. | M-Sport Ford (UK) | 129 |
4. | Hyundai 2C (Fra) | 8 |