Iskreno, tko je prije sezone mogao oฤekivati da ฤe Lewis Hamilton nakon prvih pet utrka biti pozicioniran tek na ลกestoj poziciji, i to s gotovo 70 bodova zaostatka za prvoplasiranim? ลฝalio se sedmerostruki svjetski prvak na predsezonskim testiranjima kako je Mercedes puno slabiji nego prijaลกnjih sezona, a te rijeฤi velikoj koliฤini F1 pratitelja nisu znaฤile mnogo, buduฤi da je Lewis i u proลกlosti znao davati sliฤne komentare i naposljetku osvajati titule. Njegove su tvrdnje ovoga puta istinite.
S 46 na 19 bodova zaostatka u dvije utrke
Ili polu-istinite, buduฤi da ga je njegov novi momฤadski kolega, George Russell, nadmaลกio u ฤetiri od pet dosadaลกnjih utrka (jedino je na otvaranju sezone u Bahreinu, Lewis bio bolje plasiran). Time je jasno da slavni Britanac nije na oฤekivanoj razini, jer ako mladi George moลพe u svakoj utrci ostvariti Top 5 plasman, zaลกto ne bi i Lewis? Osim ako je vrijeme za mirovinu, a to si ne ลพeli priznatiโฆ
Situaciju u Mercedesu ostavit ฤemo sa strane, i osvrnut ฤemo se malo na vrh poretka. Nakon VN Australije, treฤe utrke sezone, prednost Leclerca pred ostatkom druลกtva bila je pomalo nestvarna. A tek pred Verstappenomโฆ Bio je tada Monegaลพanin na 46 bodova u plusu ispred Nizozemca, no sada, dvije utrke kasnije, gledamo puno izjednaฤeniju sliku. Verstappen je dvjema pobjedama, u Imoli i Miamiju, doลกao na samo 19 bodova minusa od Leclerca (104:85). Za dva tjedna u ล panjolskoj moลพda doฤe i do promjene na vrhu ukupnog poretka.
Na nepoznatoj stazi tako savrลกeno vozitiโฆ
Aktualni svjetski prvak i juฤer je pokazao beskrajne granice vlastitog talenta, a cjelokupna priฤa moลพe se saลพeti u devetom krugu juฤeraลกnje utrke i prestizanju Charlesa Leclerca. Oฤito je da, jednostavno, ne moลพemo bez meฤusobnih borbi ove dvojice sjajnih vozaฤaโฆ Verstappen je na slobodnim treninzima imao podosta problema te je, sukladno tomu, odvozio i manji broj krugova. Meฤutim, to ga nije sprijeฤilo da potpuno novu stazu u F1 kalendaru odvozi savrลกeno, popevลกi se s treฤe pozicije do konaฤne pobjede.
Njegove predstave u Bahreinu (19. mjesto) i Australiji (odustajanje) obiljeลพili su problemi s pumpama za gorivo, ลกto znaฤi da je u samo tri utrke osvojio 85 bodova, ลกto je viลกe od 28 po utrci. Dojam je da bi Max iste ili vrlo sliฤne rezultate ostvarivao i u sporijem bolidu od Red Bulla. Sjetimo se samo 2019. godine i sezone kada je pobjeฤivao u Austriji, Njemaฤkoj i Brazilu, ostvarivลกi ukupno devet postolja te sezone s 21 i 22 godine i kudikamo sporijim bolidom od Mercedesa. Verstappen je โzvijerโ koja ฤe harati joลก dugo godina โoktanskim cirkusomโ, a trenutni bodovni zaostatak za Leclercom samo je iluzijaโฆ
Ukupni poredak vozaฤa (5/23)
POZICIJA | VOZAฤ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | 104 |
2. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 85 |
3. | Sergio Perez (Mek) | Red Bull | 66 |
4. | George Russell (VB) | Mercedes | 59 |
5. | Carlos Sainz Jr. (ล pa) | Ferrari | 53 |
6. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 36 |
7. | Lando Norris (VB) | McLaren | 35 |
8. | Valtteri Bottas (Fin) | Alfa Romeo | 30 |
9. | Esteban Ocon (Fra) | Alpine | 24 |
10. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | 15 |
11. | Daniel Ricciardo (Aus) | McLaren | 11 |
12. | Yuki Tsunoda (Jap) | AlphaTauri | 10 |
13. | Pierre Gasly (Fra) | AlphaTauri | 6 |
14. | Sebastian Vettel (Nje) | Aston Martin | 4 |
15. | Alexander Albon (Taj) | Williams | 3 |
16. | Fernando Alonso (ล pa) | Alpine | 2 |
17. | Lance Stroll (Kan) | Aston Martin | 2 |
18. | Zhou Guanyu (Kin) | Alfa Romeo | 1 |
19. | Mick Schumacher (Nje) | Haas | 0 |
20. | Nico Hulkenberg (Nje) | Aston Martin | 0 |
21. | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | 0 |
Poredak konstruktora (5/23)
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Ferrari (Ita) | 157 |
2. | Red Bull (Aut) | 151 |
3. | Mercedes (Nje) | 95 |
4. | McLaren (VB) | 46 |
5. | Alfa Romeo (ล vi) | 31 |
6. | Alpine (Fra) | 26 |
7. | AlphaTauri (Ita) | 16 |
8. | Haas (SAD) | 15 |
9. | Aston Martin (VB) | 6 |
10. | Williams (VB) | 3 |
VERSTAPPEN PRVI POBJEDNIK MIAMIJA!
(Stavovi izneseni u ฤlancima objavljenima pod rubrikom "Komentar" osobni su stavovi autora i ne odraลพavaju nuลพno miลกljenje redakcije Hrsport.hr portala)