Kako privući publiku? Utakmicu HNL-a gledalo tek 150 ljudi

Već se nekoliko dana priča o tome kako je susret Rudeša i Slavena, koji je otvorio 12. kolo SuperSport HNL-a, postavio negativan rekord po broju gledatelja na jednoj ligaškoj utakmici u tekućoj sezoni. Naime, dvoboj u Kranjčevićevoj s tribina su pratila tek 154 gledatelja, koji nisu mogli uživati u pretjerano kvalitetnoj utakmici, kao ni golovima.

Je li problem u atraktivnosti? Kako privući ljudi na tribine? Rudešani su po svemu prikazanom, treba priznati, daleko od ekipe prvoligaške kvalitete, a “Farmaceuti”, iako dosta dobri otkako je na klupu stigao Roy Ferenčina, neće biti ni u kakvim kalkulacijama za Europu, što je bio slučaj kroz dobar dio prošle sezone. Sukladno tome, jasno je da njihov sraz ne može okupiti na tisuće navijača, ali stadion u centru Zagreba ipak treba biti popunjeniji neovisno o tome tko igra.

Liga nam je, generalno, u padu. Dinamo je nanizao nekoliko neočekivanih poraza, Hajduk je drugi, ali u 10 kola već ima tri poraza i jedino nas Rijeka, nakon što su pogodili s nekoliko pojačanja, trenutno ugodno iznenađuje. Osijek ima prekrasan novi stadion, ali nema konstantu – dosad su skupili 15 bodova, a ispred njih je i Gorica. Možemo pričati i o stadionima, mnogi vape za obnovom, a stanje Maksimira slika je i prilika infrastrukture u hrvatskom nogometu.

Jesu li problematične cijene ulaznica? Karte su skuplje ovisno o tome na koju tribinu želite, ali jedna HNL utakmica može se pogledati za 10 do 15 eura. Ulaznice za Dinamov okršaj s Viktorijom Plzen u Konferencijskoj ligi, primjerice, doći će vas 10 eura ako nemate ništa protiv boravka na sjevernoj tribini.

Dinamo Slaven prijenos
Foto: Screenshot

Hajduk je tradicionalno najgledaniji, prosjek gledatelja po utakmici (16.636) gotovo im je dvostruko veći od Dinamovog (9497), a granicu od najmanje pet tisuća gledatelja prelazi još jedino Rijeka (7932). Utakmice Osijeka prosječno gleda 4989 navijača.

Dakle, u čemu je problem? Riječ je o kombinaciji nekih od navedenih faktora. Pad kvalitete prvenstva u tekućoj sezoni te infrastruktura ključni su kada govorimo o broju gledatelja na susretima domaćeg prvenstva. Na nove ili obnovljene stadione možda ćemo čekati godinama, a odgovor na pitanje o kvaliteti mora dati netko drugi. Igrači, čelnici klubova, savezi… odlučite sami.

Tvrtko Horvat

Casino stručnjak i savjetnik za iGaming industriju

Tvrtko Horvat je casino stručnjak s bogatim iskustvom u industriji igara na sreću. Svoju karijeru započeo je u kopnenim kasinima, gdje je radio na raznim pozicijama vezanim uz korisničko iskustvo i upravljanje igrama. Kasnije se prebacio na online sektor, gdje je posljednjih 8 godina fokusiran na razvoj i testiranje kasino igara, sustava bonusa i ..