Po svemu sudeฤi, sprema nam se joลก jedna poslastica nakon eksplozivnog otvaranja sezone u Bahreinu. Pole position u Imoli ugrabio je Lewis Hamilton, ลกto na prvu zvuฤi popriliฤno nezanimljivo i oฤekivano, no istina je mnogo intrigantnija. Istina je da je Britanac ovaj, svoj 99. u karijeri, pole ostvario s tek 0.035 sekundi prednosti ispred Red Bulla. I ne, to nije Red Bull Maxa Verstappena, veฤ onaj Sergia Pereza, kojem nije trebalo dugo da potvrdi zaลกto su ga ลกefovi Red Bulla doveli u momฤad te zaลกto ฤe i drugi bolid Red Bulla napokon predstavljati ozbiljnu prijetnju Srebrnim strijelama. Verstappen je zauzeo treฤe mjesto, takoฤer s mikrozaostatkom za Hamiltonom (+0.087).
MRTVA UTRKA SE NASTAVLJA, HAMILTON USAMLJEN ZBOG BOTTASOVA DEBAKLA
Sutra nikako ne propustite drugu utrku sezone. Ili, u najmanju ruku, nikako nemojte propustiti start. Najbolji su se joลก jednom odluฤili odvesti svoje najbrลพe krugove u drugoj kvalifikacijskoj rundi na medium gumama, kako bi na njima startali i utrku te ostvarili strateลกku prednost. Jedini od velike ฤetvorke koji to nije uฤinio je Perez, koji ฤe tako startati odmah pored Hamiltona sa soft gumama, koje su i brลพe i omoguฤuju bolje i lakลกe ubrzanje sa samog starta. Dakle, iako su mu gume mnogo manje izdrลพljive nego medium koji ฤe se nalaziti na bolidima Hamiltona, Verstappena i Bottasa, ukoliko uspije iskoristiti njihovu prednost i zasjesti na ฤelo poretka u prvom krugu sutraลกnje utrke, Meksikanac ima izvrsnu ลกansu kontrolirati utrku i ostvariti vrhunski rezultat. Spomenuvลกi Bottasa, naglasimo da je danas joลก jednom pokazao zaลกto nema joลก nijedan naslov iako veฤ petu sezonu vozi jedan od najdominantnijih bolida u povijesti sporta. Kvalificirao se Finac tek na osmu poziciju, te je time doveo svog momฤadskog kolegu u situaciju gotovo identiฤnu onoj u kojoj se Verstappen nalazio u proลกloj utrci: morat ฤe se boriti protiv dva Red Bulla bez odgovarajuฤe strateลกke podrลกke vlastitog momฤadskog kolege. Naravno, osim toga, i sebi je popriliฤno uprskao ลกanse za pobjedu ovog vikenda te mu veฤ u drugoj utrci sezone konkurenti bjeลพe, i to uvjerljivo. No, priฤekajmo bar sutraลกnju utrku za konaฤni sud. Moลพda se baลก Valtteri pokaลพe kljuฤem bitke u Imoli. Naลพalost, njegova povijest u ovakvim situacijama ne ide mu u korist.
PODBAฤAJI ล PANJOLACA, TSUNODA U ZIDU
Italija nije bila povoljno loviลกte za ล panjolce, bar ne u kvalifikacijama. Carlos Sainz plasirao je svoj Ferrari tek na 11. mjesto, dok je njegov idol, dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso, smjestio Alpine na 15. mjesto, posljednje u drugoj kvalifikacijskoj rundi. Za usporedbu, njihovi momฤadski kolege kvalifikacije su zavrลกili kao ฤetvrti (Leclerc) i deveti (Ocon). Naravno, sutra je novi dan i dobrim nastupom u utrci sve se moลพe ispraviti, no sigurno je da i Sainza i Alonsa ฤeka nemirna noฤ, pogotovo uzevลกi u obzir ฤinjenicu da obojica znaju da su im bolidi sposobni za viลกe. Ipak, gledajuฤi s pozitivne strane, vremena su u Q2 bila priliฤno stisnuta, te je Sainz zaostajao tek oko 3 desetinke za momฤadskim kolegom Leclercom (koji je tad bio na treฤem mjestu) kad je zauzeo svoju 11. poziciju. S obzirom na ฤak i iznenaฤujuฤe dobru formu Ferrarija ovog vikenda, ลกefovi momฤadi iz Maranella nadat ฤe se dobrom startu mladog ล panjolca u sutraลกnjoj utrci, kako bi se prikljuฤio Monegaลพaninu u lovu na ozbiljne bodove. Alonso, s druge strane, ima itekako mnogo posla ako ลพeli uopฤe dostiฤi i Ocona. A dobro znamo da Fernando uvijek cilja i mnogo, mnogo viลกe. Joลก jedan vozaฤ koji danas neฤe pamtiti po dobrome je Yuki Tsunoda, koji je veฤ u ranoj fazi Q1 razbio svoj AlphaTauri, izgubivลกi bolid u Alta ลกikani. Bolid se tada zadnjim krajem zabio u zaลกtitnu barijeru, ลกto vjerojatno znaฤi promjenu mjenjaฤa za sutraลกnju utrku, a moลพda i promjenu ฤitave ลกasije (ลกto bi znaฤilo start iz boksa). Ono ลกto je taj sudar sigurno znaฤio je da ฤe Japanac startati u svoju drugu utrku karijere kao posljednji, s bolidom kojeg su mnogi isticali kao sposobnog za najviลกe domete (Gasly se, potkrijepivลกi te slutnje, kvalificirao na odliฤno peto mjesto)
TRAKAVICA OKO GRANICA STAZE
Tek tijekom ovakvih vikenda, na stazama poput Imole, jasno vidimo do kud je doลกla nemarnost vozaฤa oko voลพnje unutar granica staze. Godinama se prijestupi poput voลพnje sa sva 4 kotaฤa pored staze nisu kaลพnjavali, ลกto je dovelo do problema da u zadnjih nekoliko godina, kad je FIA napokon poฤela pobliลพe pratiti izlaske van granica staze, gotovo svaki vikend imamo sapunicu oko naknadnog brisanja vremena vozaฤima te mijenjanja pravila oko samih granica iz dana u dan. Ni sad se, naime, sport ne drลพi vrlo jednostavnog pravila da rubnik ili bijela crta ฤine granicu staze, veฤ izmiลกljaju neke alternativne, kako bi udovoljili vozaฤima, pa ih joลก mijenjaju tijekom vikenda, pa se vozaฤi ne drลพe ni toga… Uglavnom, cijela stvar postaje veฤ popriliฤno smijeลกna te na stazama poput Imole ฤak ni kad odgledate sve krugove i vidite sva vremena ne moลพete biti sigurni hoฤe li ta vremena ostati vaลพeฤa. Tako smo danas imali situaciju da je Lando Norris odvezao sjajan krug u Q3, postavivลกi svoj McLaren na fenomenalno drugo mjesto, da bi mu se desetak sekundi kasnije to vrijeme izbrisalo. To je samo najistaknutiji primjer, cijeli vikend je, kao i onaj proลกli, obiljeลพen sagom zvanom “granice staze”. Nemojte ni sumnjati da nas nove kontroverze ฤekaju i sutra u utrci, s obzirom na to da je Imola sama po sebi vrlo uska staza i teลกka za pretjecanje, pa ฤe tako vjerojatno svako koje i vidimo izazivati kontroverze.
Sutraลกnja utrka poฤinje u 15 sati, nadamo se joลก jednom dvosatnom spektaklu i joลก jednoj drami u borbi za oba ovogodiลกnja naslova na jednoj od legendarnih staza Formule 1.
REZULTATI KVALIFIKACIJA/STARTNI POREDAK
POZICIJA | VOZAฤ | VRIJEME |
1. | Lewis Hamilton (VB/Mercedes) | 1:14.411 |
2. | Sergio Perez (Mek/Red Bull) | +0.035 |
3. | Max Verstappen (Niz/Red Bull) | +0.087 |
4. | Charles Leclerc (Mon/Ferrari) | +0.329 |
5. | Pierre Gasly (Fra/AlphaTauri) | +0.379 |
6. | Daniel Ricciardo (Aus/McLaren) | +0.415 |
7. | Lando Norris (VB/McLaren) | +0.464 |
8. | Valtteri Bottas (Fin/Mercedes) | +0.487 |
9. | Esteban Ocon (Fra/Alpine) | +0.799 |
10. | Lance Stroll (Kan/Aston Martin) | – |
11. | Carlos Sainz (ล pa/Ferrari) | +0.788 |
12. | George Russell (VB/Williams) | +0.850 |
13. | Sebastian Vettel (Njem7Aston Martin) | +0.983 |
14. | Nicholas Latifi (Kan/Williams) | +1.182 |
15. | Fernando Alonso (ล pa/Alpine) | +1.182 |
16. | Kimi Raikkonen (Fin/Alfa Romeo) | +1.563 |
17. | Antonio Giovinazzi (Ita/Alfa Romeo) | +1.711 |
18. | Mick Schumacher (Njem/Haas) | +1.868 |
19. | Nikita Mazepin (Rus/Haas) | +2.386 |
20. | Yuki Tsunoda (Jap/AlphaTauri) | – |