Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

hrsport.hr

Automoto

BMW u Formuli 1: Tvornička momčad označila je vrhunac, ali i kraj sudjelovanja u “oktanskom cirkusu”.

Kako je to izgledalo kad je BMW bio dio oktanskog spektakla?

Foto: Screenshot

BMW je u Formuli 1 predstavljao veliku silu u razdoblju kada je ušao u elitni automobilistički razred 1982. godine kada je počela motorima opskrbljivati momčad Brabhama. Nakon Brabhama još su u svom prvom pojavljivanju opskrbljivali Arrows, Benneton i Ligier nakon čega su nestali sa scena Formule 1. 2000. Direktor BMW-a Mario Theissien je objavio da se BMW vraća u Formulu 1 te da će svojim motorima opskrbljivati momčad Williamsa. U pet godina razdoblja u Williamsu u poretku konstruktora najbolja su ima dva treća mjesta 2000. i 2001. te dva druga 2002. i 2003. u Razdoblju BMW-a s Williamsom momčadsku postavu su činili Jenson Button, Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, te u zadnjoj njihovoj sezoni 2005. postavu su činili Nijemac Nick Heidfeld koji je došao iz Jordana i Australac Mark Webber koji je došao iz Jaguara. U 2005. osvojili su tri postolja, drugo i treće mjesto u Monacu Heidfelda i Webbera te treće mjesto na VN Europe Nicka Heidfelda.

2006. BMW je odlučio osnovati vlastitu momčad nakon što su otkupili momčad Saubera te su odlučili da će se momčad Zvati BMW Sauber. U toj prvoj sezoni momčadsku postavu su činili Nijemac Nick Heidfeld i Kanađanin Jacques Villeneuve te rezervni vozač u vidu Poljaka Roberta Kubice. Najbolji rezultat su im treća mjesta Nicka Hedifelda u Mađarskoj i Roberta Kubice u Italiji. Momčad je u prvoj sezoni završila šesta u poretku konstruktora s 35 osvojenih bodova.

2007. vozačka postava bila je Nick Heidfeld i Robert Kubica te testni vozač Nijemac Sebastian Vettel koji je na VN SAD-a debitirao kada je mjenjao Kubicu i osvojio bod na toj utrci i postao najmlađi osvajač boda u Formuli 1, momčad je završila druga u poretku konstruktora zbog oduzimanja svih McLarenovih bodova.

2008. završili su treći u poretku konstruktora sa 136 bodova i s prvim pole positionom u povijesti momčadi, a to je dijelo Roberta Kubice na VN Bahreina, te sezone su ostvarili i svoju prvu pobjedu na VN Kanade kada je Robert Kubica završio prvi, a Nick Heidfeld drugi.

2009. je bila zadnja godina BMW-a u Formuli 1, a završili su šesti u poretku konstruktora s 36 bodova, najbolji rezultati bili su im drugo mjesto Nicka Heidfelda u Maleziji i Roberta Kubice na VN Brazila.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Automoto

Malo o zaboravljenom Australcu...