Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

hrsport.hr

Automoto

KOLUMNA Crvena svjetla se gase…

Sezona broj 72 samo što nije počela

Foto: Screenshot

Napokon, stigao je kraj čekanju. Stigao je kraj zimi. Barem što se tiče najbržeg sporta na svijetu. Ovog vikenda sve rasprave i spekulacije padaju u vodu, a motori se pale. 72. sezona svjetskog prvenstva Formule 1 spremna je početi. Već sutra, kada bolidi u 12.30 pojure stazom u Bahreinu, malo ćemo bolje znati što nas čeka. U subotu, već puno bolje. No, što znamo već danas?

ČEKA LI NAS NAPOKON BORBA NA VRHU?

Fanovi Formule 1 već su gotovo i zaboravili kakav je osjećaj pratiti borbu više vozača i više momčadi za vozački i konstruktorski naslov do posljednje utrke sezone. Najbliže tome stizao je Ferrari s Vettelom 2017. i 2018., no oba ta napada oslabjela su puno prije finala u Abu Dhabiju, kada bi svi već vrlo dobro znali da će i ta sezona pripasti Lewisu Hamiltonu i Srebrnim strijelama. No, sve ukazuje na to da ćemo ove godine gotovo svaku utrku provesti, kako se kaže, na rubu fotelja. Red Bull je još krajem prošle sezone pokazao odličnu formu, što je kulminiralo dominantnom pobjedom Verstappena u Abu Dhabiju. Budući da se zbog odgode novog pravilnika za 2022. ova sezona pretvorila u tranzicijsku (sve su momčadi manje-više zadržale bolide identične prošlosezonskima, uz neke manje obavezne preinake), za očekivati je da će Bikovi i ovu sezonu započeti vrlo blizu Mercedesu. Dapače, ako je imalo za vjerovati predsezonskim testiranjima (također održanima na stazi u Bahreinu, poprištu prve utrke), možda se Verstappen i društvo nađu čak malo ispred svjetskih prvaka. Barem na početku sezone, a s par pobjeda na početku sve postaje zanimljivo. Nije zanemariva činjenica da ove sezone austrijska momčad ima i pouzdanog i dokazanog drugog vozača u liku i djelu Sergia Pereza, jednog od najkonzistentnijih vozača proteklog desetljeća. Izvjesno je da će Meksikanac biti mnogo pouzdaniji što se tiče redovitog skupljanja bodova i postolja, nečeg što nije krasilo Red Bullove juniore Gaslyja i Albona proteklih sezona.

KRAĆI TRENINZI, MOGUĆE SPRINT UTRKE

Ove nas sezone čeka i blago izmijenjen format vikenda. A možda, kasnije u sezoni, i više nego blago. Treninzi su ove sezone skraćeni za pola sata, te ćemo i petkom pratiti jednosatne treninge (za razliku od dosadašnjih dvaput po sat i pol), kao što je dosad uvijek bio i onaj subotom. Namjera je da ovom promjenom momčadi uđu onaj “pravi” dio vikenda (kvalifikacije i utrku) malo “nespremniji” no inače, što bi pridonijelo uzbuđenjima. Opći je stav da vozači imaju i previše vremena za prilagoditi se stazi prije kvalifikacija te da ih treba staviti pod veći pritisak. Hoće li tome uistinu biti tako, vidjet ćemo već nakon prvih nekoliko utrka. Uz kraće treninge, vodstvo Formule 1 ozbiljno razmatra isprobavanje kraćih sprint utrka subotom na nekim utrkama ove sezone, koje bi igrale ulogu kvalifikacija. Prema tom formatu, standardne bi se kvalifikacije održale nakon jednog slobodnog treninga petkom te bi rezultat tih kvalifikacija odredio poredak za sprint utrku u subotu poslijepodne. Utrka bi se vozila do 100 km te bi njen konačni rezultat predstavljao startni grid glavne utrke u nedjelju. Uz to, vozači koji završe na prva tri mjesta zaradili bi i nešto bodova. Mišljenja su izrazito podijeljena oko ove ideje, vozači su gotovo jednoglasno protiv, šefovi momčadi gotovo jednoglasno za. Kako sada stvari stoje, samo se čeka dan potvrde ove odluke. Plan je da se takav format vikenda održi tijekom trkaćih vikenda u Velikoj Britaniji, Italiji (Monza) i Brazilu, kao proba za iduću sezonu, za koju se planira korištenje ovog formata na svim utrkama. Hoće li to ičemu sličiti, neki ne žele ni saznati. No, izgleda da, htjeli ili ne htjeli, ubrzo hoćemo.

BRZO SNALAŽENJE KLJUČNO

U ovu sezonu ulazimo sa samo tri momčadi koje su zadržale istu vozačku postavu kao i u 2020. (Mercedes, Alfa Romeo, Williams). S obzirom na tu činjenicu, početak će sezone obilježiti i utkre u snalaženju u novim okruženjima. Iako je sezona vrlo duga, najduža ikad s 23 utrke, vremena za posrtaje i početničke greške i dalje nema. Svaka utrka, svako izlijetanje je presudno. A gdje god pogledamo, nalazimo na novu situaciju u kojoj se brzo treba stabilizirati. Nakon karijera dosad provedenih u manjim momčadima koje su se borile za bodove u sredini poretka, za koje bi svako slučajno postolje bilo ravno osvajanju naslova, Sergio Perez (Red Bull) i Carlos Sainz (Ferrari) oboje odjednom dolaze u veliku momčad, koja sa sobom nosi konstantan pritisak najviših ostvarenja, najjače moguće forme u svakoj utrci. Španjolcu će možda biti lakše s obzirom na Ferrarijevu trenutnu formu (ili, preciznije, nedostatak iste) no i u sredini poretka treba biti konstantno na najvišoj razini kako bi se skupljali dobri bodovi i što brže došlo nazad na vrh, kamo talijanska momčad definitivno i pripada.

Pod velikim je povećalom i povratnik u sport, dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso, koji dolazi u Alpine (bivši Renault) s namjerom da momčad s kojom je nekoć ostvario svoje najveće uspjehe pomogne vratiti na vrh. Mnogo je upitnika nad njegovim godinama (39) i mogućnostima te će biti zanimljivo pratiti može li ove, ali, još bitnije, iduće sezone parirati mladim snagama poput Verstappena, Leclerca i Russella na najvišoj razini. Pod manjim će pritiskom naizgled biti dva Haasova debitanta, Nikita Mazepin i možda najočekivanije ime u Formuli 1 u zadnjih nekoliko godina, Mick Schumacher. Nakon sezone za zaborav prošle godine, šefovi Haasa već su “otpisali” i ovu nadolazeću, naglasivši da ne planiraju nadograđivati trenutni bolid budući da sva sredstva ulažu u 2022. godinu. Slijedom toga, Mazepin i Schumacher imaju sezonu za učenje bez pritiska, no to sa sobom donosi i frustracije “usamljene” vožnje na samom začelju grida. Suprotno njima, perspektivni Japanac Yuki Tsunoda u AlphaTauriju svakog će vikenda napadati pozicije visoko u bodovima i pokušavati se dokazati protiv jednog od trenutno najkonzistentnijih na gridu, Pierrea Gaslyja.

Sve u svemu, jedva čekamo. Gdje god se pogleda, može se naći nešto zanimljivo, neka borba ili intriga za polizati prste. Sezona počinje sutra u Bahreinu, nastavljamo u legendarnoj Imoli te još jednim posjetom Portimau, koji je pružio odličnu utrku prošle sezone. Posljednja je ovo sezona jedne ere, posljednja sezona u kojoj ćemo gledati ovakve bolide, posljednja sezona Honde… A možda i posljednja sezona statistički najboljeg svih vremena, posljednja sezona Lewisa Hamiltona. Vidjet ćemo. Kako često kažemo u sportu, ništa nije sigurno osim tog da ništa nije sigurno. Okolnosti s koronavirusom i njegovim mogućim utjecajem na vozače i kalendar ne treba ni spominjati. Zato, prestanimo s pričom i vežimo se, sutra krećemo.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Automoto

Krenula je nova, 71. sezona "oktanskog cirkusa"

Automoto

Vozač Red Bulla najveći favorit za uzimanjem prvih 25 bodova

Automoto

Uzbuđenja su uvijek bila prisutna na otvaranjima sezona

Automoto

Samo četiri dana do prve utrke sezone