Očekivali smo dobru, zanimljivu, intrigantnu utrku. Usprkos tome, nitko nas nije mogao pripremiti na ono što smo ovog popodneva doživjeli na Autodromu Enzo e Dino Ferrari, legendarnoj Imoli. Ukratko rečeno, pobjednik druge utrke sezone je Max Verstappen u Red Bullu, čime je potvrdio da je ove sezone austrijska momčad u egalu s (ako ne i ispred) Mercedesom na svakoj stazi. Nakon dramatičnog izlijetanja i probijanja kroz poredak, Lewis Hamilton uspio je doći do drugog mjesta i boda za najbrži krug. Time je usput održao i vodstvo u ukupnom poretku za jedan bod. Treću stepenicu postolja zauzeo je Lando Norris fenomenalnom vožnjom u McLarenu. No, uđimo dublje u današnja zbivanja na Imoli.
KIŠA DODATNO PROMIJEŠALA KARTE
Nešto više od pola sata pred početak utrke, nebo iznad Imole se otvorilo i uzbuđenje pred start je eksponencijalno raslo. Sve priče o strategiji odjednom su pale u vodu (doslovno), svi su bolidi startali na intermediate ili full wet gumama i zabava je mogla početi. Red Bullovi vozači opkolili su Hamiltona odmah na startu. Verstappen je napao Lewisa u prvom zavoju, preuzevši vodstvo koje nije ispuštao do kraja utrke. Lewis je tijekom te bitke malo prejako zajašio rubnike prvog zavoja i oštetio bolid, no, kako se kasnije pokazalo, ne dramatično. Ubrzo je po prvi put na stazu izašao i safety car, nakon izlijetanja Nicholasa Latifija, koji se nosom svog Williamsa zabio u zid uslijed nesporazuma s Haasovim Mazepinom. No, ni nakon restarta Hamilton nije imao odgovor na brzinu Red Bulla te je Hamilton odmaglio daleko naprijed. Utrka se tada privremeno smirila, sve do trenutka kada je trebalo početi razmišljati o promjeni guma. Staza se ubrzano sušila, no nitko se nije usudio prvi povući potez i preći na gume za suho. Usred cijelog kaosa, Sergio Perez je uspio zaraditi i kaznu od 10 sekundi stajanja u boksu zbog početničke greške prestizanja dva bolida pod safety carom nakon što je nakratko izletio van staze. Prvi koji se, dakle, odlučio na kocku s gumama za suho bio je Sebastian Vettel (koji je već tad bio u popriličnoj gabuli nakon što su mehaničari morali obavljati radove i popravke na njegovom Aston Martinu neposredno prije starta, zbog čega je morao startati iz boksa). Uzbuđenje u garaži Astona brzo je splasnulo kad je stigla obavijest da je i Vettel dobio kaznu od 10 sekundi stajanja u boksu jer kotači nisu bili na bolidu 5 minuta prije starta. Ukratko, od samog početka, na Imoli je vladao kaos na sve strane.
KULMINACIJA
Od vodećih, Max Verstappen i Red Bull prvi su povukli potez. U 26. krugu Max je prešao na gume za suho, a Hamilton ostao na stazi još jedan krug u namjeri da prestigne Nizozemca preko bokseva. Plan se izjalovio kad je Britanac u boksu morao propustiti Alfa Romeo Antonia Giovinazzija, što ga je koštalo oko dvije i pol sekunde, propustivši Verstappena s lakoćom natrag u vodstvo. Samo 5 krugova kasnije, Mercedes i Hamiltona zadesila je još veća drama. Tijekom prestizanja vozača zaostalih za cijeli krug po stazi koja je u tom trenutku bila istovremeno suha i mokra, Hamilton je u jednom zavoju imao nesporazum s Georgeom Russellom te je u idućem trenutku bio van staze, nosom bolida u zidu. Zbog male brzine s kojom je izletio, šteta nije bila prevelika te se uspio vratiti na stazu, no, nakon popravaka u boksu, puni krug iza Verstappena. Međutim, kako to obično biva kada se zovete Lewis Hamilton, sreća se široko nasmiješila sedmerostrukom svjetskom prvaku. Kad jednom smrkne, drugom svane. To je vrlo dobro danas osjetio Hamiltonov momčadski kolega Bottas, koji je također imao blizak susret s Russellom, no s mnogo težim posljedicama. Mladi Britanac krenuo je u prestizanje Mercedesa, koji se blago pomaknuo udesno pri velikoj brzini, natjeravši Russellov Williams na travu. Rezultat toga bio je velik sudar koji je obojicu izbacio utrku i izazvao crvenu zastavu i privremeni prekid utrke. Drugim riječima, prema pravilima ponovnog starta nakon crvene zastave, Lewis se mogao vratiti u krug s vodećima i nastaviti s devetog mjesta, tek 6 sekundi iza vodećeg Verstappena.
ZAVRŠNI ČIN
Kada je utrka nakon poduže pauze napokon nastavljena, drame nije nedostajalo. Prvo je Kimi Raikkonen na trenutak izletio sa staze, promoviravši Hamiltona na osmo mjesto. Ubrzo potom, Sergio Perez napravio je još jednu pogrešku i izletio sa staze neposredno prije zavoja Tosa te pao na začelje poretka. Drugim riječima, evo Hamiltona na sedmom mjestu. Nije dugo trebalo ni da uz pomoć DRS-a (i bržeg bolida) riješi i Lancea Strolla, Daniela Ricciarda i Carlosa Sainza i stigne nadomak postolja. U isto vrijeme, na vrhu se vodila borba danas odličnih Landa Norrisa u McLarenu i Charlesa Leclerca u Ferrariju, koji su odličnim vožnjama i izvlačenjem maksimuma iz svojih bolida obojica zaslužili postolje. No, mjesta na njemu ima tek tri, a Verstappen je bio neprikosnoven na čelu poretka, dok je Lewis Hamilton… Pa, Lewis Hamilton. Leclerc se odlično branio nekoliko krugova, koristivši DRS koji je dobivao od Norrisa za obranu protiv Hamiltona. Nažalost po mladog Monegažanina, stigao je i krug kada ga nije dobio, što je Britanac odmah iskoristio. Nekoliko krugova pred kraj riješio je i Norrisa i uzeo najbrži krug te tako osigurao da i nakon današnje drame ostane na vrhu poretka vozača. No, jedno ostaje sigurno. Verstappen i Red Bull su tu. I neće nikud otići. Vežite pojaseve, jer ova je sezona tek počela.
Napomenimo i da su nakon utrke kažnjeni Lance Stroll (kazna od 5 sekundi, pao na osmo mjesto), zbog prestizanja Gaslyja u zavoju Tamburello van staze i stjecanja prednosti, te Kimi Raikkonen kaznom od 30 sekundi zbog prekršaja tijekom ponovnog starta nakon crvene zastave. Naime, Finac je izletio sa staze te izgubio dvije pozicije koje nije ni pokušao vratiti. Pravilnik kaže da ako vozač ne uspije vratiti izgubljenu poziciju nakon izlijetanja a prije samog ponovnog starta, mora se vratiti u boks i startati od tamo. Kimi tako ispada iz bodova, dok posljednji bod uzima Fernando Alonso.
Iduća je utrka za 2 tjedna na još jednoj stazi koja je oduševila u protekloj, krnjoj sezoni. Karavana Formule 1 od 30.4.-1.5. seli se na portugalski Portimao, gdje očekujemo treći čin epske bitke Mercedesa i Red Bulla, Hamiltona i Verstappena.
REZULTATI UTRKE
POZICIJA | VOZAČ | VRIJEME |
---|---|---|
1. | Max Verstappen (Niz/Red Bull) | 2:02:34.598 |
2. | Lewis Hamilton (VB/Mercedes) | +22.000 |
3. | Lando Norris (VB/McLaren) | +23.702 |
4. | Charles Leclerc (Mon/Ferrari) | +25.579 |
5. | Carlos Sainz (Špa/Ferrari) | +27.036 |
6. | Daniel Ricciardo (Aus/McLaren) | +51.220 |
7. | Pierre Gasly (Fra/AlphaTauri) | +52.818 |
8. | Lance Stroll (Kan/Aston Martin) | +56.909 |
9. | Esteban Ocon (Fra/Alpine) | +65.704 |
10. | Fernando Alonso (Špa/Alpine) | +66.561 |
11. | Sergio Perez (Mek/Red Bull) | +67.151 |
12. | Yuki Tsunoda (Jap/AlphaTauri) | +73.184 |
13. | Kimi Raikkonen (Fin/Alfa Romeo) | +94.773 |
14. | Antonio Giovinazzi (Ita/Alfa Romeo) | +1 KRUG |
15. | Sebastian Vettel (Njem/Aston Martin) | nije završio/klasificiran |
16. | Mick Schumacher (Njem/Haas) | +2 KRUGA |
17. | Nikita Mazepin (Rus/Haas) | +2 KRUGA |
– | Valtteri Bottas (Fin/Mercedes) | nije završio |
– | George Russell (VB/Williams) | nije završio |
– | Nicholas Latifi (Kan/Williams) | nije završio |
POREDAK VOZAČA (2/23)
POZICIJA | VOZAČ | BODOVI |
---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | 44 |
2. | Max Verstappen | 43 |
3. | Lando Norris | 27 |
4. | Charles Leclerc | 20 |
5. | Valtteri Bottas | 16 |
6. | Carlos Sainz | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | 14 |
8. | Sergio Perez | 10 |
9. | Pierre Gasly | 6 |
10. | Lance Stroll | 5 |
POREDAK KONSTRUKTORA (2/23)
POZICIJA | MOMČAD | BODOVI |
---|---|---|
1. | Mercedes | 60 |
2. | Red Bull-Honda | 53 |
3. | McLaren-Mercedes | 41 |
4. | Ferrari | 34 |
5. | AlphaTauri-Honda | 6 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
7. | Alpine-Renault | 3 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |