Iskreno, tko je prije sezone mogao očekivati da će Lewis Hamilton nakon prvih pet utrka biti pozicioniran tek na šestoj poziciji, i to s gotovo 70 bodova zaostatka za prvoplasiranim? Žalio se sedmerostruki svjetski prvak na predsezonskim testiranjima kako je Mercedes puno slabiji nego prijašnjih sezona, a te riječi velikoj količini F1 pratitelja nisu značile mnogo, budući da je Lewis i u prošlosti znao davati slične komentare i naposljetku osvajati titule. Njegove su tvrdnje ovoga puta istinite.
S 46 na 19 bodova zaostatka u dvije utrke
Ili polu-istinite, budući da ga je njegov novi momčadski kolega, George Russell, nadmašio u četiri od pet dosadašnjih utrka (jedino je na otvaranju sezone u Bahreinu, Lewis bio bolje plasiran). Time je jasno da slavni Britanac nije na očekivanoj razini, jer ako mladi George može u svakoj utrci ostvariti Top 5 plasman, zašto ne bi i Lewis? Osim ako je vrijeme za mirovinu, a to si ne želi priznati…
Situaciju u Mercedesu ostavit ćemo sa strane, i osvrnut ćemo se malo na vrh poretka. Nakon VN Australije, treće utrke sezone, prednost Leclerca pred ostatkom društva bila je pomalo nestvarna. A tek pred Verstappenom… Bio je tada Monegažanin na 46 bodova u plusu ispred Nizozemca, no sada, dvije utrke kasnije, gledamo puno izjednačeniju sliku. Verstappen je dvjema pobjedama, u Imoli i Miamiju, došao na samo 19 bodova minusa od Leclerca (104:85). Za dva tjedna u Španjolskoj možda dođe i do promjene na vrhu ukupnog poretka.
Na nepoznatoj stazi tako savršeno voziti…
Aktualni svjetski prvak i jučer je pokazao beskrajne granice vlastitog talenta, a cjelokupna priča može se sažeti u devetom krugu jučerašnje utrke i prestizanju Charlesa Leclerca. Očito je da, jednostavno, ne možemo bez međusobnih borbi ove dvojice sjajnih vozača… Verstappen je na slobodnim treninzima imao podosta problema te je, sukladno tomu, odvozio i manji broj krugova. Međutim, to ga nije spriječilo da potpuno novu stazu u F1 kalendaru odvozi savršeno, popevši se s treće pozicije do konačne pobjede.
Njegove predstave u Bahreinu (19. mjesto) i Australiji (odustajanje) obilježili su problemi s pumpama za gorivo, što znači da je u samo tri utrke osvojio 85 bodova, što je više od 28 po utrci. Dojam je da bi Max iste ili vrlo slične rezultate ostvarivao i u sporijem bolidu od Red Bulla. Sjetimo se samo 2019. godine i sezone kada je pobjeđivao u Austriji, Njemačkoj i Brazilu, ostvarivši ukupno devet postolja te sezone s 21 i 22 godine i kudikamo sporijim bolidom od Mercedesa. Verstappen je „zvijer“ koja će harati još dugo godina „oktanskim cirkusom“, a trenutni bodovni zaostatak za Leclercom samo je iluzija…
Ukupni poredak vozača (5/23)
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | 104 |
2. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 85 |
3. | Sergio Perez (Mek) | Red Bull | 66 |
4. | George Russell (VB) | Mercedes | 59 |
5. | Carlos Sainz Jr. (Špa) | Ferrari | 53 |
6. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 36 |
7. | Lando Norris (VB) | McLaren | 35 |
8. | Valtteri Bottas (Fin) | Alfa Romeo | 30 |
9. | Esteban Ocon (Fra) | Alpine | 24 |
10. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | 15 |
11. | Daniel Ricciardo (Aus) | McLaren | 11 |
12. | Yuki Tsunoda (Jap) | AlphaTauri | 10 |
13. | Pierre Gasly (Fra) | AlphaTauri | 6 |
14. | Sebastian Vettel (Nje) | Aston Martin | 4 |
15. | Alexander Albon (Taj) | Williams | 3 |
16. | Fernando Alonso (Špa) | Alpine | 2 |
17. | Lance Stroll (Kan) | Aston Martin | 2 |
18. | Zhou Guanyu (Kin) | Alfa Romeo | 1 |
19. | Mick Schumacher (Nje) | Haas | 0 |
20. | Nico Hulkenberg (Nje) | Aston Martin | 0 |
21. | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | 0 |
Poredak konstruktora (5/23)
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Ferrari (Ita) | 157 |
2. | Red Bull (Aut) | 151 |
3. | Mercedes (Nje) | 95 |
4. | McLaren (VB) | 46 |
5. | Alfa Romeo (Švi) | 31 |
6. | Alpine (Fra) | 26 |
7. | AlphaTauri (Ita) | 16 |
8. | Haas (SAD) | 15 |
9. | Aston Martin (VB) | 6 |
10. | Williams (VB) | 3 |
VERSTAPPEN PRVI POBJEDNIK MIAMIJA!
(Stavovi izneseni u člancima objavljenima pod rubrikom "Komentar" osobni su stavovi autora i ne odražavaju nužno mišljenje redakcije Hrsport.hr portala)