Luda i nezaboravna MotoGP sezona je iza nas. Uoči početka mislili smo kako se čudo mora dogoditi da Marc Marquez na sjedalu svoje Honde ne osvoji i peti uzastopni naslov svjetskog prvaka, sveukupno sedmi. Pad na otvaranju sezone u Jerezu natjerao ga je na dugi odmor, odmor koji još uvijek traje i ne zna se kad će završiti, budući da mu prijeti i treća operacija, koja će ga udaljiti još najmanje nekoliko mjeseci od trkaćih staza. Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. U ovom slučaju, radi se o – drugima. Gotovo do pred kraj sezone nije se znao ukupni pobjednik, a onda je Joan Mir upisao prvu pobjedu karijere na VN Europe te došao na korak do naslova svjetskog prvaka. Ovu ludu korona-sezonu pamtit ćemo i po neuobičajenom europskom kalendaru utrka. Neke staze su imale i više utrka, a tako je odlučeno kako bi se lakše pridržavale zdravstvene mjere i kako bi se ograničila putovanja, u svrhu smanjenja širenja koronavirusa, prenosi sportni-portal.com. Koliko je uzbudljiva bila sezona govori podatak da smo u 14 utrka vidjeli čak devet različitih pobjednika.
Il Dottoreova daleko najlošija sezona u karijeri
Marc Marquez i njegova Repsol Honda u sezonu 2020. ušli su braneći svjetski naslov, kako među vozačima, tako i među konstruktorima, nakon što su sezonu prije po četvrti put u nizu pokorili konkurenciju. Prva utrka na Jerezu nije donijela ničeg dobrog za Španjolca i japansku momčad, nakon teškog Marquezovog pada prilikom kojeg je slomio ramenu kost. Pokušao se Marc vratiti vrlo brzo, no neuspješno, nakon čega je morao uzeti podulju pauzu od voljenog motociklizma. Bilo je zanimljivo popratiti Valentina Rossija, koji je miljama daleko od svojih najboljih dana. U svojoj 19. MotoGP sezoni, 15. na motoru Yamahe, Il Dottore po prvi put nije godinu završio među sedam najboljih vozača. Morao se zadovoljiti tek 15. pozicijom, koja je, također uzrokovana i koronavirusom, s kojom se slavni Talijan mučio neko vrijeme. Legendarni Valentino ne posustaje te će se u svojoj jubilarnoj 20. sezoni pokušati vratiti u svjetski vrh kraljevske klase motociklizma.
Mir uvukao nemir među kritičare
Sve do 12. utrke sezone i VN Europe u Valenciji, borba za vrh bila je ogromna. Međutim, onda od ostatka društva iskače Španjolac Joan Mir s prvom pobjedom karijere. Do te utrke se pričalo kako bi eventualna Mirova titula bila nezaslužena, no onda je sve kritičare demantirao pobjedom na svojoj stazi, no ne i pred svojim navijačima, budući da je gledateljima pristup sportskim borilištima diljem svijeta zabranjen. S jednom pobjedom i sedam postolja, Joan Mir je nakon pretposljednje utrke sezone, također u Valenciji, osigurao naslov svjetskog prvaka. Dok je pitanje pobjednika među vozačima bilo riješeno, među konstruktorima vodila se velika bitka. Prvi put nakon 2007. godine i dominacije Caseyja Stonera, titulu najboljih ponio je Ducati, ali ponajviše zahvaljujući kazni Yamahe od 50 bodova zbog ilegalnih promjena motora, to jest, nepoštivanja MSMA-ovog protokola.
Morbidelli i Quartararo jedini s više od dvije pobjede
Čak pet vozača ostvarilo je svoje premijerne pobjede u MotoGP-u, čime je srušen rekord iz 2016. godine (Cal Crutchlow, Jack Miller, Andrea Iannone, Maverick Vinales). Uz već spomenutog prvaka Mira, smjestili su se i Fabio Quartararo, Brad Binder, Miguel Oliveira i Franco Morbidelli. Austrijski KTM ubilježio je prvu pobjedu u kraljevskoj kategoriji u svojoj povijesti kao konstruktor, a Petronas SRT, KTM Factory Racing i Tech3 oslastili su se pobjedama po prvi put kao timovi. Između VN Češke i VN Aragonije, dakle, između treće i desete utrke kalendara Svjetskog prvenstva, smjestilo se čak osam različitih pobjednika, a Franco Morbidelli na VN Teruela nije dopustio da se obori dosadašnji koji datira iz 2016. godine. Kad smo već kod pobjednika utrka, najviše puta na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja penjali su se Morbidelli i Quartararo, triput, Oliveira je dvaput pobijedio, a jednom su slavili Binder, Dovizioso, Vinales, Petrucci, Rins i novi prvak Mir.
Marquezova utrka s vremenom
Suzuki je, unatoč Ducatijevom osvajanju konstruktorskog naslova, imala dva velika razloga za slaviti: zbog Joana Mira i zbog naslova u poretku timova. Zanimljivo je to da je Španjolac prvi vozač Suzukija na krovu svijeta nakon Kennyja Robertsa Jr. 2000. godine. Također, prvi je natjecatelj koji je osvojio titulu, a da nije na sjedalu Honde ili Yamahe još od 2007. godine te prvi Moto3 prvak s osvojenim MotoGP prvenstvom. Miru predstoji strašno težak zadatak obraniti svjetski naslov, budući da će on biti lovina, a ne lovac. Taj zadatak će mu biti mrvicu olakšan ako se Marc Marquez ne vrati na vrijeme na trkaće staze, a gledajući trenutnu situaciju, to je vrlo lako moguće. U najboljem slučaju, morat će se utrkivati s vremenom, a do početka nove sezone ostalo je manje od četiri mjeseca. MotoGP cirkus kreće 28. ožujka noćnom utrkom u Kataru.
Kompletan poredak vozača na kraju sezone
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Joan Mir (Špa) | Suzuki | 171 |
2. | Franco Morbidelli (Ita) | Yamaha | 158 |
3. | Alex Rins (Špa) | Suzuki | 139 |
4. | Andrea Dovizioso (Ita) | Ducati | 135 |
5. | Pol Espargaro (Špa) | KTM | 135 |
6. | Maverick Vinales (Špa) | Yamaha | 132 |
7. | Jack Miller (Aus) | Ducati | 132 |
8. | Fabio Quartararo (Fra) | Yamaha | 127 |
9. | Miguel Oliveira (Por) | KTM | 125 |
10. | Takaaki Nakagami (Jap) | Honda | 116 |
11. | Brad Binder (JAR)* | KTM | 87 |
12. | Danilo Petrucci (Ita) | Ducati | 78 |
13. | Johann Zarco (Fra) | Ducati | 77 |
14. | Alex Marquez (Špa) | Honda | 74 |
15. | Valentino Rossi (Ita) | Yamaha | 66 |
16. | Francesco Bagnaia (Ita) | Ducati | 47 |
17. | Aleix Espargaro (Špa) | Aprilia | 42 |
18. | Cal Crutchlow (VB) | Honda | 32 |
19. | Stefan Bradl (Nje) | Honda | 27 |
20. | Iker Lecuona (Špa) | KTM | 27 |
21. | Bradley Smith (VB) | Aprilia | 12 |
22. | Tito Rabat (Špa) | Ducati | 10 |
23. | Michele Pirro (Ita) | Ducati | 4 |
– | Mika Kallio (Fin) | KTM | 0 |
– | Lorenzo Savadori (Ita) | Aprilia | 0 |
– | Marc Marquez (Špa) | Honda | 0 |
– | Garrett Gerloff (SAD) | Yamaha | 0 |
* rookie sezone
Ukupni poredak konstruktora
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Ducati (Ita) | 221 |
2. | Yamaha (Jap) | 204* |
3. | Suzuki (Jap) | 202 |
4. | KTM (Aut) | 200 |
5. | Honda (Jap) | 144 |
6. | Aprilia (Ita) | 51 |
* oduzeto 50 bodova
Ukupni poredak timova
POZICIJA | TIM | BODOVI |
---|---|---|
1. | Team Suzuki Ecstar (Jap) | 310 |
2. | Petronas Yamaha SRT (Mal) | 248* |
3. | Red Bull KTM Factory Racing (Aut) | 222 |
4. | Ducati Team (Ita) | 213 |
5. | Pramac Racing (Ita) | 183 |
6. | Monster Energy Yamaga MotoGP (Jap) | 178** |
7. | Red Bull KTM Tech3 (Fra) | 152 |
8. | LCR Honda (Mon) | 148 |
9. | Repsol Honda Team (Jap) | 101 |
10. | Esponsorama Racing (Špa) | 87 |
11. | Aprilia Racing Team Gresini (Ita) | 54 |
* oduzeto 37 bodova
** oduzeto 20 bodova
Pobjednici utrka u sezoni 2020.
REDNI BROJ UTRKE | UTRKA | POBJEDNIČKI VOZAČ | POBJEDNIČKI KONSTRUKTOR |
---|---|---|---|
1. | VN Španjolske | Fabio Quartararo (Fra) | Yamaha |
2. | VN Andaluzije | Fabio Quartararo (Fra) | Yamaha |
3. | VN Češke | Brad Binder (JAR) | KTM |
4. | VN Austrije | Andrea Dovizioso (Ita) | Ducati |
5. | VN Štajerske | Miguel Oliveira (Por) | KTM |
6. | VN San Marina | Franco Morbidelli (Ita) | Yamaha |
7. | VN Emilia Romagne | Maverick Vinales (Špa) | Yamaha |
8. | VN Katalonije | Fabio Quartararo (Fra) | Yamaha |
9. | VN Francuske | Danilo Petrucci (Ita) | Ducati |
10. | VN Aragonije | Alex Rins (Špa) | Suzuki |
11. | VN Teruela | Franco Morbidelli (Ita) | Yamaha |
12. | VN Europe | Joan Mir (Špa) | Suzuki |
13. | VN Valencije | Franco Morbidelli (Ita) | Yamaha |
14. | VN Portugala | Miguel Oliveira (Por) | KTM |