Šef Mercedesa, Toto Wolff, upozorava vodstvo Formule 1 da u budućnosti više pozornosti obrate na financije prilikom odlučivanja novih power unit regulacija, koje bi trebale biti donesene za 2026. godinu. Wolff smatra kako je napravljena velika pogreška kada su 2014. godine uvedena trenutna hibrid V6 pravila, zato što su, po njegovom mišljenju, previše komplicirana te iznimno skupa.
Težnja za ugljičnom neutralnošću
U nedavnom intervjuu za Liberty Media, prvi čovjek Formule 1, Chase Carey, istaknuo je važnost da pravila koja se trebaju donijeti za 2026. godinu doprinesu primarnom cilju, a to je ugljična neutralnost, koja bi se trebala ostvariti do 2030. godine. U čitavom svijetu, pa tako i u Europi teži se ugljičnoj neutralnosti, a težnju za njenim postizanjem iskazalo je 195 zemalja s Europskom unijom potpisivanjem Pariškog sporazuma. Europa se time obvezuje postati ugljično neutralna do 2050. godine. Međutim, Tota Wolffa zabrinjava moguća rastrošnost vodećih ljudi Formule 1.
„Pogriješili smo 2011. i 2012.“
„Mislim da bismo trebali obratiti pozornost na financije. Razvoj potpuno novog power unita nije nešto čemu bismo trebali težiti.“ Zatim nastavlja: „Znamo da smo pogriješili 2011. i 2012. godine kada smo napravili visoko sofisticirani i vrlo učinkovit power unit, ali je postao iznimno kompleksan. Kako stvari stoje, mislim da bismo trebali imati kombinaciju onog što imamo danas – motore s unutarnjim izgaranjem te bismo trebali dodati hibridnu energiju i snagu kako bismo dobili bolji omjer između održivog energetskog pogona i konvencionalnih ICE motora“ (motori s unutarnjim izgaranjem, op.a.).
Hibridna era pripala je samo jednoj momčadi
„Ne mislim kako je moja teorija povezana s pojednostavljivanjem, nego je povezana s pokušajem da nemamo pretjerane troškove“, u racionalnom je tonu završio Toto Wolff. Jasno je kako F1 teži ostvarivanju ekoloških ciljeva, te da im je to primarna zadaća, a što se tiče same razine zanimljivosti utrka, nismo sigurni koliko će se stanje popraviti. Mercedesu je, bez premca, pripalo ovo razdoblje hibridnih motora, a što nam donosi predstojeća era, ostaje nam za vidjeti…