Ove godine uživali smo u blagodatima staze u Monzi, nadaleko poznatom Mugellu na kojem je Ferrari proslavio svoju jubilarnu 1000. utrku, pomalo zaboravljenom Nurburgringu koji se nakon sedam godina vratio u F1 kalendar. Mnogi nisu niti znali da Portugal ima još sjajnih staza osim one u blizini Estorila, a to je pokazao Portimao, nakon kojega je uslijedila „nostalgična“ Imola. Da ne spominjemo još najlegendarnije staze u Silverstoneu i belgijski Spa, a ne smijemo zaboraviti niti uvijek uzbudljivu Veliku nagradu Španjolske u Kataloniji. Toliko prekrasnih europskih staza, a malo će ih biti u kalendaru za sljedeću sezonu Formule 1. Glavni razlog – novac.
Od 2023. F1 u „najzabavnijem“ gradu na svijetu
FIA je jučer potvrdila kako će oktanski cirkus po prvi puta u povijesti posjetiti Saudijsku Arabiju. Točnije, Džedu, drugi po veličini grad u ovoj državi na Arapskom poluotoku, nakon Rijada. Tamo bi se iduće sezone trebala održati noćna utrka. VN Saudijske Arabije trebala bi se 2023. godine preseliti u Al-Qiddiyu, budući „najzabavniji“ grad na svijetu. Naime, to je grad koji se gradi unutar Rijada, a zamišljen je kao ogroman projekt u kojem će prevladavati zabavne aktivnosti, poput zabavnog parka i trkaće staze, a to dvoje bit će u neposrednoj blizini te je zamišljeno da rollercoaster (koji će, ujedno, biti najbrži na svijetu) prolazi uz samu stazu. Novac, očito, rješava sve probleme…
„Doprijet ćemo do novih fanova“
Svoj komentar „morao“ je dati predsjednik Formule 1, Chase Carey: „Regija kojom se prostire Saudijska Arabija izuzetno je važna za nas te zbog 70 posto populacije koja je mlađa od 30 godina, uzbuđeni smo što ćemo doprijeti do novih fanova te dovesti postojeće fanove zanimljivom utrkivanju na nevjerojatnoj i povijesno-značajnoj lokaciji.“ Zatim je dodao: „U narednim tjednima objavit ćemo okvirni kalendar utrka za sezonu 2021.“
Legendarnih staza sve je manje
U narednoj godini, ako ne bude promjena uzrokovanih trenutnom pandemijom, trebalo bi se naći 19 utrka, od toga samo sedam u Europi. U prijevodu, nećemo gledati niti Mugello, niti Nurburgring, niti Portimao, niti Imolu, a vjerojatno niti Kataloniju. No, zato ćemo „uživati“ u biserima spomenute Saudijske Arabije, Singapura, UAE-a i Azerbajdžana. Pritokom velike količine novca u Formulu 1, gubi se na onoj jednostavnoj čari koja je F1 dovela tu gdje je, a to su legendarne staze kojima su jurili Lauda, Prost, Senna, Hunt, Schumi i drugi. A takvih staza, nažalost, sve je manje…