Max Verstappen ima nekoliko razloga za nezadovoljstvo na kraju svoje već šeste sezone u društvu F1 vozača, a tek su mu 23 godine. Ove se godina devet puta penjao na pobjedničko postolje, no samo je jednu pobjedu ostvario, na Silverstoneu u kolovozu. Neupitno je kako je Max najveća mlada nada oktanskog cirkusa koja je porušila brojne rekorde, no s trenutnim stanjem stvari, jednostavno, ne može biti bolji od trećeg mjesta u poretku. Jedan od glavnih razloga je nedovoljno kompetitivni momčadski kolega, ali i regulacije koje idu nauštrb najboljoj momčadi, Mercedesu.
Toto Wolff opet smatra da se stvara urota protiv Mercedesa
Od 2022. godine stanje bi se trebalo promijeniti zbog smanjenja downforcea. Budući da Mercedes ima najduži i najteži bolid od svih, samim time ima i veću količinu downforcea, koji prouzrokuje zračni vrtlog koji sprječava vozače da voze jako blizu jedan drugome. Po nadolazećim regulacijama ta bi se sila trebala reducirati. Kao i mnogo puta prije, požalio se šef Mercedesa, Toto Wolff, koji sugerira da se izmjenama regulacija nastoji prekinuti dominacija njegove momčadi u V6 hibridnoj eri. Od 2014. godine, Mercedes je pokupio sve moguće naslove, i među vozačima, i među konstruktorima.
„Niti Bottasov oštećeni bolid nisam mogao prestići“
Za dvije godine mogao bi se Verstappen još više približiti vodećem dvojcu (naravno, pod uvjetom da Hamilton i 2022. bude dio F1 društva). Međutim, Nizozemac je pesimističan u vezi toga te smatra kako će se Mercedesova dominacija nastaviti i u nadolazećim godinama: „Mislim kako su ta pravila rezultat obraćanja pažnje novih vlasnika prema timovima i vozačima. Čuli su nas da je jako teško pretjecati te da želimo više bliskih duela“, smatra nadovezujući se na primjer iz Imole: „Valtteri je bio tri do četiri desetinke sporiji od mene zbog oštećenog bolida, no usprkos tomu nisam ga uspio zaobići. Moramo naći rješenje za to.“
„Kvalifikacije ne bi smjele biti presudan faktor u određivanju konačnog poretka“
Max je, kao i svi mi, uživao u nepredvidljivoj sezoni MotoGP-a te se nada da će kvalifikacije na F1 vikendima u budućnosti biti malo manje predvidljive: „Moramo težiti tome da utrkivanje u F1 bude uzbudljivo te da vozači budu u mogućnosti pratiti konkurenciju što je moguće bliže, a ne da kvalifikacije budu presudan faktor u ostvarenju krajnjeg rezultata.“ Zatim je nastavio: „Primjerice, pogledajte prvenstvo u MotoGP-u. Čak i da se kvalificirate kao deseti, i dalje možete pobijediti na utrci. To se rijetko kad događa u F1, samo zato što je jako teško pratiti ostale bolide na većini staza.“
Čeka nas još jedna predvidljiva sezona
Pred Maxom je duga karijera, svašta se još može dogoditi i svakakve nove regulacije još se mogu pojaviti. Cilj svih fanova oktanskog cirkusa je da utrke budu neizvjesnije i zanimljivije, a hoćemo li to dobiti s novim regulacijama, vidjet ćemo tijekom 2022. godine. Očito nas očekuje još jedna sezona gledanja uglavnom istog bolida na vrhu poretka i slušanja: „Get in there,…“ Dalje znate…
Naslovna fotografija: Pixabay