Prvi natjecateljski dan Croatia Rally, četvrte utrke ovosezonskog Svjetskog reli prvenstva (WRC), prolazi u vrlo uzbudljivom tonu. Vozač Hyundaija i vodeći u ukupnom poretku, Theirry Neuville, pobijedio je u četiri od prvih pet etapa i stvorio prednost od 10,1 sekundu u odnosu na najbližeg suparnika za naslov, Elfyna Evansa. Osmerostruki svjetski prvak, Sebastien Ogier, izvrsno se nosio sa sve težim uvjetima da bi se trenutno smjestio na trećoj poziciji, zaostavši 26,9 s. Ott Tanak iz Hyundaija zadržao je četvrto mjesto (+48,1 s) unatoč mukama sa svojim Hyundaijem i20 N. M-Sportov Adrien Fourmaux završio je u prvih pet (+52,0 s) ispred Takamoto Katsute (+1:30,9 m) i Andreasa Mikkelsena (+1:56,2 m).
Times for SS5 at @croatia_rally
1️⃣ @ThierryNeuville 5:49.6
2️⃣ @ElfynEvans +1.5
3️⃣ @SebOgier +5.4#WRC | #CroatiaRally 🇭🇷
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 19, 2024
Neuville je vrlo snažno krenuo u ovogodišnji Croatia Rally, iskoristivši najčišće uvjete, što je razlog toga što je prvi ušao u utrku. Neuville je na prvoj etapi Krašić – Sošice 1 (23,63 km) zabilježio vrijeme 6,6 s brže od najbližeg suparnika i pretendenta na naslov Evansa, koji je idući startao. Dok se Neuvilleovo vrijeme pokazalo izvanrednim, nije bio pretjerano sretan na kraju etape spomenuvši “puno podupravljanja” svojim i20N-om, jednog od tri Hyundaija koji odaju počast pokojnom timskom kolegi Craigu Breenu koji je poginuo na prošlogodišnjem Croatia Rallyju.
Kako je svaki automobil prolazio po stazama, više zemlje se dovuklo na površinu ceste što je pridonijelo sporijim vremenima. Startajući kao šesti, Ogier je uspio postaviti treće najbrže vrijeme, s 14,5 sekundi zaostatka, ali je priznao da je “bilo nemoguće sustići” Neuvilleovo vrijeme.
Tanak je ostvario zaostatak od 17,8 s dok se borio s lošijim uvjetima i nervoznim Hyundaijem i20 N, dok je Fourmaux bio peti najbrži (+20,4 s) unatoč borbi s pregrijanim gumama. Nesretni Katsuta pao je na +36,4 s, prijavljujući probleme da ne može dobiti informacije o stazi.
Neuville izgubio samo drugu etapu
Evans je odgovorio na Neuvilleovo impresivno vrijeme prve etape pobjedom na drugoj etapi Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 (9,48 km). Vozač Toyote uspio je proći uske ceste 1,7 s brže od Neuvillea, smanjujući ukupno vodstvo potonjeg na 4,9 s. Tanak je prošao test kao treći najbrži (2,4 s) unatoč priznanju da njegov i20 N “nije baš radio” i da ga je “teško voziti”.
Fourmaux je bio sporiji 4,2 s, ali ipak 0,6 s brži od Ogiera, koji je vozio preširoko boreći se sa sve prljavijim uvjetima na cesti. U Top 8 završili su Katsuta, Munster i Mikkelsen, a potonji se nastavio boriti s nervoznim automobilom.
Do treće etape, Neuville je povećao svoje vodstvo nad Evansom na 8,6 s nakon što je postavio najbrže vrijeme etape Ravna Gora – Skrad 1 (10,13 km). Neuville je odnio etapnu pobjedu za 3,5 s ispred Evansa, dok je Ogier bio samo desetinku sporiji unatoč tome što se suočio s mnogo prljavijom cestom. Fourmauxu je samopouzdanje nastavilo rasti i postigao je četvrto najbolje vrijeme, 4,9 s brže od Tanaka.
‘Soft gume definitivno su bile loš izbor’
Ekipe su u završnoj fazi četvrte etape (Platak 1 – 16,63 km) naišle na snijeg uz cestu, ali što je najvažnije, cesta je bila suha. Neuville je ponovno slavio, sa samo dvije desetinke bržim vremenom od Evansa. “Ovo je vjerojatno najčišća etapa. Ne mogu napadati,” rekao je Neuville, koji je uzeo jednu hard i pet soft guma za četvrtu etapu u usporedbi s Evansom koji je uzeo tri harda i tri softa.
Ova etapa se pokazala najneizvjesnijom jer je Ogier imao 0,3 s sporije vrijeme od Neuvillea.
Bila je to dobra vožnja, možemo biti zadovoljni s našom vožnjom. Izgubili smo nešto, ali nadamo se da će poslijepodne biti bolje. Soft gume definitivno su bile pogrešan izbor, zadovoljan sam izborom mješovitih guma,
rekao je Ogier.
🎙️ "Starting in 6th position, it was difficult for us to go faster this morning but we did what we could. Now we just hope that the conditions will be a bit more consistent this afternoon and that we can maybe set some better times. It's only the beginning of the rally so let's… pic.twitter.com/yCxQKXurHE
— Sébastien Ogier (@SebOgier) April 19, 2024
Tanak je opet bio najbolji od ostalih, ali se očito borio sa samopouzdanjem, izjavivši da se “nekako mučio više nego u Monte Carlu”. Nije bio jedini vozač Hyundaija koji se mučio, budući da je Mikkelsen bio prisiljen boriti se sa svojim automobilom do početka do kraja pete etape.
SS5 Platak 2 (16,63 km):
💭"It snowed so much and I had issues with the rear tyre. Some setup changes necessary. I think the tyres really matter at the moment."
1⃣ Neuville 8:47.4
2⃣ Evans +1.5
3⃣ Ogier +5.4
4⃣ Fourmaux +10.4
5⃣ TÄNAK +10.8#WRC #CroatiaRally #goOtt pic.twitter.com/ZAP9IuxBH1
— Ott Tänak (@OttTanak) April 19, 2024
Što se tiče WRC-a 2, vozač Citroena, Grijazin, stvorio je prednost od 12,4 s ispred momčadskoga kolege Yohana Rossela. Od hrvatskih posada, najbolje stoje Viliam Prodan i Marko Stiperski u Ford Fiesta Rallyju3 (WRC 3), zauzimajući 35. mjesto.
Croatia Rally 2024. (nakon 5 etapa od 20)
- 1. Thierry Neuville (Belgija, Hyundai) 41:13.5
- 2. Elfyn Evans (Velika Britanija, Toyota) +10.1 s
- 3. Sebastien Ogier (Francuska, Toyota) +26.9 s
- 4. Ott Tanak (Estonija, Hyundai) +47,1 s
- 5. Adrien Fourmaux (Francuska, Ford) +52,0 s
- 6. Takamoto Katsuta (Japan, Toyota) +1:30,9 min
- 7. Andreas Mikkelsen (Norveška, Hyundai) +1:56,2 min
- 8. Gregoire Munster (Luksemburg, Ford) +2:31,8 min
- 9. Nikolaj Grijazin (Bugarska, Citroen) +2:48,3 min
- 10. Yohan Rossel (Francuska, Citroen) +3:01,5 min
- …
- 35. Viliam Prodan (HRVATSKA, Ford)
- 41. Jan Pokos (HRVATSKA, Ford)
- 43. Tomas Hrvatin (HRVATSKA, Peugeot)
- 49. Igor Mandić (HRVATSKA, Ford)
- 54. Željko Magličić (HRVATSKA, Ford)
- 57. Slaven Sekuljica (HRVATSKA, Ford)
- 59. Igor Tomljanović (HRVATSKA, Renault)
Ukupni poredak (3/13)
- 1. Thierry Neuville (Bel) 67
- 2. Elfyn Evans (VB) 61
- 3. Adrien Fourmaux (Fra) 46
- 4. Ott Tanak (Est) 33
- 5. Kalle Rovanpera (Fin) 31
- 6. Takamoto Katsuta (Jap) 30
- 7. Sebastien Ogier (Fra) 24
- 8. Esapekka Lappi (Fin) 23
- 9. Oliver Solberg (Šve) 12
- 10. Sami Pajari (Fin) 6