Gotovo tri sata trajala je 15. utrka F1 sezone, vožena u Bahreinu. Pamtit ćemo je još dugo, no ne naročito zbog rezultatske napetosti na stazi, nego zbog strašne nesreće Haasovog Romaina Grosjeana, koji se na otvaranju utrke zabio u ogradu poslije kontakta s Daniilom Kvyatom, nakon čega mu se bolid zapalio i prepolovio. Francuz je, na sreću, prošao samo s lakšim ozljedama, to jest, opeklinama.
Prve trenutke utrke obilježio slabi start Bottasa
Nakon što su se upalila zelena svjetla, krenuo je lov na Valtterija Bottasa, za kojeg se znalo da ga se mora preteći kako ne bi mogao raditi svojevrsni štit Lewisu Hamiltonu. Odmah su ga pretekli Max Verstappen i Sergio Perez, koji je želio po prvi put u karijeri spojiti dvije uzastopne utrke na postolju. Finac je i dalje nastavljao padati u poretku nakon što su ga do drugog zavoja zaobišli i Alex Albon te Daniel Ricciardo. Dok smo gledali kako drugoplasiranog u ukupnom poretku prestiže sve veći broj vozača, nakon zavoja tri došlo je do velikog sudara koji je prouzročio buktinju.
FIA-in medicinski delegat pomogao Grosjeanu izaći iz vatre
Grosjean, kao i ostali vozači pri kraju poretka, uspjeli su se primaknuti vodećima nakon što je umalo došlo do kontakta Lancea Strolla i Landa Norrisa, nakon čega je Racing Point malo usporio, što je prouzročilo primicanje ostatka kolone. U tom je trenutku Grosjean pokušao prestići one ispred sebe tako što je napravio manevar u desno, no tada se dogodio kontakt s Kvyatom koji ga je poslao ravno u ogradu. Odmah je čitavi bolid zahvatio požar te se Haas prepolovio u dva dijela. Uspio se Francuz nekako izvući iz plamene buktinje uz pomoć FIA-inog medicinskog delegata Iana Robertsa. Nasreću, Romain je prošao samo s lakšim opeklinama, što je sjajno kad se uzme u obzir da je gotovo 20 sekundi bio u bolidu kojeg je zahvatio požar.
Daniil Kvyat – opasnost za sve prisutne
Nakon više od sat vremena pauze, dok se sanirala ograda i počistio sav nered na stazi i oko nje, utrka se mogla nastaviti. Ubrzo je došlo do novog incidenta, i to ponovno u režiji Daniila Kvyata, koji je svojom krivicom, za što je i kasnije kažnjen s deset sekundi, zahvatio desni stražnji kraj Strollovog Racing Pointa uzrokovavši prevrtanje Kanađanina, koje je, nasreću prošlo bez ozljeda. U međuvremenu, muke po Bottasa su se nastavile tako što je Finac zaradio puknuće gume zbog čega je morao u boks. Vratio se na tvrdim gumama i to tek na 16. poziciji.
Perez bez prvog uzastopnog postolja u F1 karijeri
Uspijevao je Hamilton podizati svoju prednost pred Verstappenom i Perezom sve do pred kraj utrke, kada se ponovno umiješao safety car nakon što je Meksikancu u Racing Pointu motor počeo otkazivati poslušnost te mu je vatra zahvatila power unit. Bilo je to veliko razočaranje za Checa Pereza koji je u tim trenucima bio sekundu i pol brži od četvrtoplasiranog Alexa Albona te je jurio prema novoj većoj količini bodova. Kako je utrka započela, tako je i završila – vatrom.
Halo spasio Francuzov život
U Mercedesu su se nadali da bi utrka mogla doći svom kraju pod vodstvom SC-a te je tako i bilo. Hamilton je stigao do svoje 95. pobjede karijere, Verstappen do 41. postolja, a Albon, kojeg je pomazila sreća uz pruženu jako dobru vožnju, ostvario je tek svoje drugo pobjedničko postolje u karijeri, prvo nakon Toskane. Nasreću, ovu utrku nećemo pamtiti po kobnim scenama kakvim smo svjedočili posljednji put prije šest godina u Japanu, kada je nastradao Jules Bianchi, Grosjeanov sunarodnjak. Nismo bili daleko od toga, no bolidi Formule 1 mnogo su bolje opremljeni, Sadržavaju i taj famozni halo koji je, možda i, spasio Romainov život, jer da se Francuz onesvijestio prilikom udarca u ogradu, spasa mu, vjerojatno, ne bi bilo na toj temperaturi.
Što nas tek čeka sljedeći vikend…
Ne smijemo niti pomisliti što nas čeka već idućeg vikenda, kada se nastavlja oktanski cirkus, na istoj stazi u Sakhiru. Nadamo se kako nećemo gledati iste scene, no da neće biti sudara, možda i težih, ne možemo sa sigurnošću tvrditi. Naime, sljedeći vikend postojeća staza se skraćuje te će se vremena prosječnih krugova kretati oko minute, što nije viđeno još od Velike nagrade Francuske 1974. godine. Samim time, koncentracija bolida na istome mjestu bit će veća što će zahtijevati maksimalnu opreznost vozača koji će nastojati izbjeći ovakve scene. Ili će, prvenstveno, nastojati izbjeći Daniila Kvyata…
Rezultati Velike nagrade Bahreina
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | VRIJEME |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 2:59:47.515 |
2. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | + 1.254 |
3. | Alex Albon (Taj) | Red Bull | + 8.005 |
4. | Lando Norris (VB) | McLaren | + 11.337 |
5. | Carlos Sainz Jr. (Špa) | McLaren | + 11.787 |
6. | Pierre Gasly (Fra) | AlphaTauri | + 11.942 |
7. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | + 19.368 |
8. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | + 19.680 |
9. | Esteban Ocon (Fra) | Renault | + 22.803 |
10. | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | + 1 krug |
11. | Daniil Kvyat (Rus) | AlphaTauri | + 1 krug |
12. | George Russell (VB) | Williams | + 1 krug |
13. | Sebastian Vettel (Nje) | Ferrari | + 1 krug |
14. | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | + 1 krug |
15. | Kimi Raikkonen (Fin) | Alfa Romeo | + 1 krug |
16. | Antonio Giovinazzi (Ita) | Alfa Romeo | + 1 krug |
17. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | + 1 krug |
18. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | problemi s motorom (53/57) |
– | Lance Stroll (Kan) | Racing Point | sudar (2/57) |
– | Romain Grosjean (Fra) | Haas | sudar (0/57) |
Top pet vozača u ukupnom poretku (15/17)
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 332 |
2. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | 201 |
3. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 189 |
4. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | 102 |
5. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | 100 |
Top pet konstruktora u ukupnom poretku
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Mercedes (Nje) | 533 |
2. | Red Bull (Aut) | 274 |
3. | McLaren (VB) | 171 |
4. | Racing Point (VB) | 154 |
5. | Renault (Fra) | 144 |