Apsolutno glavna vijest proteklog vikenda je strahovita nesreća Romaina Grosjeana na Velikoj nagradi Bahreina. Prije bismo rekli – sreća u nesreći. Halo, zavojita šipka koja štiti glave vozačima u F1, opravdala je svoje ime. Jučer je doslovno poslužila kao aureola iznad Grosjeana koji bi vjerojatno izgubio svijest da mu halo nije sačuvao glavu, a samim time bi ostao nepomičan u gorućem bolidu svog Haasa.
„Morali smo pronaći načina kako do Grosjeana“
U tren oka su se na mjestu nesreće pojavili F1 medicinski delegat, Ian Roberts, i vozač medicinskog vozila te bivši profesionalni natjecatelj u automobilističkim sportovima, Alan van der Merwe. Roberts je istaknuo užasnu scenu kojoj je svjedočio: „Došlo je do ogromne buktinje nakon koje smo stigli tamo vidjevši jako neobičan prizor: polovicu bolida koja je okrenuta u pogrešnom smjeru te vatru preko ograde. Onda sam pogledao prema desno i vidio Romaina kako se pokušava dići. Morali smo pronaći načina kako doći do njega, stoga smo angažirali radnika kraj staze s aparatom za gašenje požara. Aparat je bio sasvim dovoljan da se dio vatre makne sa strane dok se Romain pokušavao popesti. Tako sam ga uspio dohvatiti i povući preko ograde.“
„Ovakve situacije iziskuju brze odluke i brzo razmišljanje“
Roberts ga je morao brzo pregledati: „Mislim da sam mu rekao da sjedne. Bio je, očito, vrlo drhtav, vizir mu je bio potpuno neproziran, čak i rastopljen. Uspio sam mu skinuti kacigu da provjerim je li u redu. Trenutno osjeća bolove u stopalu i rukama.“ Vozač medicinskog automobila, Alan van der Merwe, naglasio je koliko je priprema za ovakve izvanredne situacije bitna: „Sve se svodi na pripremu. Pogotovo u ovakvim slučajevima. Ovakvu vatru još nisam vidio otkad sam medicinski vozač, tako da mnogo novih izvanrednih situacija može biti novo i nepoznato, tako da često moramo u tom trenutku koristiti vlastite ideje. Iskreno, doći tamo i vidjeti polovicu bolida, dok druge polovice nigdje nema te gledati ogromnu vatrenu kuglu, iziskuje brze odluke i brzo razmišljanje, a do tog se dolazi pripremom. Dio se, također, odnosi i na instinkt.“
Nesreća prati Francuze posljednjih godina
Francuzi su posljednjih godina jako izloženi udesima u automobilističkom svijetu. U sjećanju nam je još uvijek, a i bit će još neko vrijeme, pogibija Julesa Bianchija na VN Japana 2014. godine, a prošle godine svijet je obišla vijest o smrti Antoinea Huberta na VN Belgije u Formuli 2. U međuvremenu su još živote izgubili i reli vozači Sebastien Bonisseau (2015.) i Steve Cabelo (2016.). Nasreću, Romain Grosjean se nije pridružio listi navedenih vozača. Francuz je trenutno na kraju svoje 11 godina duge F1 karijere. Već je ranije objavljeno kako završetkom sezone prestaje biti članom Haasa, a mogućnost postoji da se od sljedeće sezone preseli u IndyCar, međutim, tamo je samo jedno mjesto ostalo slobodno, u timu Ed Carpenter Racing. Jedino je bitno da Romain preživi do kraja sezone, a nakon toga će sve biti lakše…