Okrugla 70. sezona Formule 1 završena je okruglom desetom pobjedom karijere Maxa Verstappena, na Velikoj nagradi Abu Dhabija, glavnom gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata. Utrka nije bila zanimljiva kao neke prije nje, kao niti, generalno gledano, čitava ova sezona koja je donijela mnogo interesantnih detalja, ponajviše zbog promjene rasporeda kalendara kojemu su okosnice bile europske, legendarne, F1 utrke.
Abu Dhabi trebalo bi maknuti s kraja kalendara
Možda nas je F1 društvo razmazilo zanimljivošću posljednjih utrka, pa smo podjednaku draž očekivali i danas. Međutim, kad se radi o Abu Dhabiju, ne možemo očekivati da ćemo dobar dio utrke provesti na rubu svojih kauča. Formula 1 trebala bi nešto poduzeti u vezi toga, budući da VN Abu Dhabija, otkad je u kalendaru od 2009. godine, nikad nam nije pružala zadovoljstvo, za razliku od famoznog Interlagosa, koji se premjestio u neke ranije termine tijekom sezone. Budući da je novac glavni faktor organizacije utrka u prijestolnici UAE-a, ne bi bilo loše, već ako se ne želi potpuno maknuti iz kalendara, da se barem pomakne za neki drugi termin u godini.
Nizozemca nije omeo niti Safety car
Očekivala se borba vodeće trojice iz kvalifikacija, Verstappena, Bottasa i Hamiltona, no sve što smo vidjeli bila je simultanka Nizozemca od početka do kraja. Nije ga uspio smesti niti Safety car, prvo virtualni, a potom i pravi, koji je izašao na stazu nakon što je bolid Sergija Pereza stao u devetom krugu. Za Bottasa smo pretpostavili da se neće moći boriti s motiviranim Nizozemcem, koji mu ipak nije „oteo“ drugo mjesto u ukupnom poretku (223:214). Hamilton, pak, osjeća posljedice mirovanja uzrokovanog koronavirusom, što je i sam izjavio poslije utrke, te nije uspio ozbiljno priprijetiti Maxu i Valtteriju.
McLaren iskoristio slab dan Racing Pointa
Uoči završne utrke sezone, najviše se očekivala borba za treće mjesto u poretku konstrukotra, za koje su se borili Renault, McLaren i Racing Point. Potonji su doživjeli debakl sa samo jednim osvojenim bodom (onim Lancea Strolla) te su time omogućili McLarenu osvajanje te treće pozicije, ili kako bi neki nazvali, prve među ostatkom društva. Lando Norris i Carlos Sainz odvezli su, uistinu, sjajnu utrku završivši naposljetku na petome i šestome mjestu. Britanska je momčad, time, zaradila pokoji „milijunčić“ više.
U narednim danima na portalu Autosport.hr pročitajte pregled Formule 1 u sezoni 2020…
Rezultati Velike nagrade Abu Dhabija
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | VRIJEME |
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 1:36:28.645 |
2. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | + 15.976 |
3. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | + 18.415 |
4. | Alex Albon (Taj) | Red Bull | + 19.987 |
5. | Lando Norris (VB) | McLaren | + 1:00.729 |
6. | Carlos Sainz Jr. (Špa) | McLaren | + 1:05.662 |
7. | Daniel Ricciardo (Aus)* | Renault | + 1:13.748 |
8. | Pierre Gasly (Fra) | AlphaTauri | + 1:29.718 |
9. | Esteban Ocon (Fra) | Renault | + 1:41.069 |
10. | Lance Stroll (Kan) | Racing Point | + 1:42.738 |
11. | Daniil Kvyat (Rus) | AlphaTauri | + 1 krug |
12. | Kimi Raikkonen (Fin) | Alfa Romeo | + 1 krug |
13. | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | + 1 krug |
14. | Sebastian Vettel (Nje) | Ferrari | + 1 krug |
15. | George Russell (VB) | Williams | + 1 krug |
16. | Antonio Giovinazzi (Ita) | Alfa Romeo | + 1 krug |
17. | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | + 1 krug |
18. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | + 1 krug |
19. | Pietro Fittipaldi (Bra) | Haas | + 2 kruga |
– | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | motor (8/55) |
Top pet vozača u ukupnom poretku (17/17)
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 347 |
2. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | 223 |
3. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 214 |
4. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | 125 |
5. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | 119 |
Top pet konstruktora u ukupnom poretku
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Mercedes (Nje) | 573 |
2. | Red Bull (Aut) | 319 |
3. | McLaren (VB) | 202 |
4. | Racing Point (VB) | 195 |
5. | Renault (Fra) | 181 |