Mnogo smo očekivali od Velike nagrade Sakhira i nismo ostali razočarani. Na pobjedničkom postolju vidjeli smo vozače koji su do večerašnje utrke u top tri bili ukupno 11 puta, odnosno, gotovo 16 puta manje nego sam Lewis Hamilton!? Također, gledali smo sjajnu vožnju Georgea Russella u Mercedesu, Lewisove zamjene, a svjedočili smo i fijasku najbolje momčadi čiji su mehaničari radili početničke greške. Highlight svega viđenog pobjeda je Sergija Pereza, koji je, nakon izvrtanja u prvom krugu i posljednje pozicije, u 87 krugova stigao do prvog mjesta. Da je to napravio u bolidu Mercedesa, ne bismo se previše čudili, no ovako, u Racing Pointu… I onda da takav vozač nije osigurao mjesto na F1 gridu za sljedeću sezonu… Teško shvatljivo.
Verstappen kolateralna žrtva sudara Ferrarija i Racing Pointa
Početak utrke obilježio je sudar Charlesa Leclerca i Checa Pereza na ulasku u četvrti zavoj. Monegažanin je zahvatio Meksikanca koji se izvrtio na stazi, no bolid mu je ostao čitav, za razliku od Ferrarija kojemu je prednja lijeva guma otišla u nepovrat. Kolateralna žrtva ovog incidenta bio je Max Verstappen koji je izbjegao sudar, no završio je u šljunku, a ubrzo i u ogradi.
Brz oporavak Pereza
Russell je odmah na početku pretekao Valtterija Bottasa za vodstvo u poretku, a prvu poziciju sačuvao je i nakon safety cara. Dok smo imali fokus na borbi između dva Mercedesa i dok smo razmišljali može li Britanac do prve pobjede karijere u utrci do koje nikad prije nije osvojio niti jedan bod, Sergio Perez je poput mrava marljivo obavljao svoj posao u drugoj polovici poretka, pretječući sve redom, a nakon nepune četvrtine VN Sakhira već je bio na devetoj poziciji. Imao je više od 60 krugova za dolazak do vrha…
Aitken i safety car zagorčali život Mercedesu
Međutim, trebalo mu je upola manje do trećeg mjesta. U 57. krugu prestigao je Renaultovog Estebana Ocona, a poredak od treće do pete pozicije sugerirao je tko bi sve mogao biti na pobjedničkom postolju. Nitko to naravno nije mogao predvidjeti, pogotovo s dva Mercedesa na vrhu (Russell prvi, Bottas drugi). U 62. krugu, Jack Aitken, “zamjenik” Russella u Williamsu, izgubio je kontrolu nad bolidom u ciljnoj ravnini te je pritom izgubio nos svog Williamsa. Aitken i safety car bili su elementi koji su Mercedesu večer učinili „paprenom“…
Problemi s promjenom prednje desne gume na Russellovom bolidu
SC na stazi, Mercedesi u boksu. Prva greška je bila ta što su oba vozača stigla u boks na promjenu seta guma bez dovoljnog vremenskog odmaka. Tako je Bottas morao pričekati nekoliko sekundi više iza Russella, na čijem su bolidu mehaničari imali manjih problema s promjenom prednje desne gume. No, ono što je uslijedilo bilo je, uistinu, amaterski od strane takve jedne, ne samo ozbiljne, nego i daleko najbolje momčadi.
Vrhunac konfuzije u Mercedesu
Na prednju desnu gumu bolida Valtterija Bottasa instalirali su medium gumu, umjesto harda, no pogreška je ispravljena prije negoli je Finac krenuo na stazu. Međutim, proveo je više od 27 sekundi stojeći na mjestu, a to je rezultiralo gubitkom tri pozicije. Pao je i Russell u poretku, no sjajnom vožnjom popeo se do druge pozicije, a onda je „anđeo čuvar“ Sergija Pereza umiješao svoje prste te je Britanac morao i četvrti put u boks, ovaj put zbog probušene stražnje lijeve gume. George je pao na 14. mjesto, no do kraja utrke uspio je doći do prvih bodova u karijeri, i to do devete pozicije.
110. pobjednik F1 utrke i drugi pobjednik-Meksikanac
Tako je Sergio Perez ostao na čelnoj poziciji do samoga kraja, do završetka 87. kruga VN Sakhira, utrke na stazi koja će nam još dugo biti u sjećanju, ponajviše zbog nemilih scena kojima smo svjedočili prošlog vikenda nakon Grosjeanove nesreće, a onda i zbog večerašnje utrke. Popularni Checo postao je 110. pobjednik F1 utrke te drugi Meksikanac s pobjedom u oktanskom cirkusu, prvi nakon Pedra Rodrigueza koji je 1967. i 1970. godine ostvario dvije pobjede.
Finac se ima mnogo toga zapitati
Također, ova utrka nam je jasno dočarala dva detalja koja se tiču Mercedesa. Prvi je taj da je Russellova vožnja pokazala koliko je ovaj konstruktor ispred ostatka društva. Svi smo se uvjerili koliko je Britanac dobar i da je velika perspektiva Formule 1, no da s takvom lakoćom prestiže protivnike, tomu se nismo nadali. To će se morati u skoroj budućnosti promijeniti ako želimo kompetitivniju F1. Drugi detalj je Bottasova vožnja u novom okruženju. Večeras je trebao pokazati svoju snagu te nadmašiti Russella, no Britanac ga je redovito u duelima jedan na jedan pobjeđivao te bi si Finac trebao postaviti pitanje zaslužuje li mjesto u bolidu Mercedesa. U eri smo Formule 1 kada konstruktori ne biraju vozače po kvaliteti, nego po raznim drugim faktorima koji su sukladni timskoj strategiji. Valtteri, očito, odlično obavlja posao koji su mu zadali, a to je status bodyguarda Lewisu Hamiltonu. Ako se Bottas time zadovoljava, neka mu je. Večerašnja utrka pokazala je njegove brojne slabosti.
Rezultati Velike nagrade Bahreina
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | VRIJEME |
---|---|---|---|
1. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | 1:31:15.114 |
2. | Esteban Ocon (Fra) | Renault | + 10.518 |
3. | Lance Stroll (Kan) | Racing Point | + 11.869 |
4. | Carlos Sainz Jr. (Špa) | McLaren | + 12.580 |
5. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | + 13.330 |
6. | Alexander Albon (Taj) | Red Bull | + 13.842 |
7. | Daniil Kvyat (Rus) | AlphaTauri | + 14.534 |
8. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | + 15.389 |
9. | George Russell (VB)* | Mercedes | + 18.556 |
10. | Lando Norris (VB) | McLaren | + 19.541 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | + 20.527 |
12. | Sebastian Vettel (Nje) | Ferrari | + 22.611 |
13. | Antonio Giovinazzi (Ita) | Alfa Romeo | + 24.111 |
14. | Kimi Raikkonen (Fin) | Mercedes | + 26.153 |
15. | Kevin Magnussen (Dan) | Haas | + 32.370 |
16. | Jack Aitken (VB) | Williams | + 33.674 |
17. | Pietro Fittipaldi (Bra) | Haas | + 36.858 |
– | Nicholas Latifi (Kan) | Williams | curenje ulja (52/87) |
– | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | incident (0/87) |
– | Charles Leclerc (Mon) | Ferrari | incident (0/87) |
Top pet vozača u ukupnom poretku (16/17)
POZICIJA | VOZAČ | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton (VB) | Mercedes | 332 |
2. | Valtteri Bottas (Fin) | Mercedes | 205 |
3. | Max Verstappen (Niz) | Red Bull | 189 |
4. | Sergio Perez (Mek) | Racing Point | 125 |
5. | Daniel Ricciardo (Aus) | Renault | 112 |
Top pet konstruktora u ukupnom poretku
POZICIJA | KONSTRUKTOR | BODOVI |
---|---|---|
1. | Mercedes (Nje) | 540 |
2. | Red Bull (Aut) | 282 |
3. | Racing Point (VB) | 194 |
4. | McLaren (VB) | 184 |
5. | Renault (Fra) | 172 |
Sljedeća i posljednja utrka 2020. godine: VN Abu Dhabija (13. prosinca)